צור קשר עם הרב ברלנד

"שליחי השטן לא נתנו למנוע את הגזירה" – המקובל הרב שלמה אלמליח והרב שלום ארוש שליט"א

אסון קשה ונורא נפל על ראשנו. הרבה דברים נכתבים בחוכמה שלאחר מעשה, וקושרים את הנבואות הקדומות ודברי הצדיקים עם הסיבות לאסון. אין אנו באים לחלק ציונים במיוחד אם הדברים מביאים לאמונה, ביטחון וקבלות טובות. אשריהם ישראל שמרימים עיניהם כלפי מעלה ושמים מבטחם בבורא עולם ושליחיו הקדושים.

אנו מביאים לפניכם דברים מזעזעים שאמרו המקובל, הגה"צ הרב שלמה אלמליח שליט"א, בעל הפירוש לעץ חיים של האר"י הקדוש, וכן מזכה הרבים הגה"צ הרב שלום ארוש שליט"א, ראש מוסדות חוט של חסד. הדברים המזעזעים נאמרו שבועיים לפני ראש השנה תשפ"ד בתחילת חודש ספטמבר למניינם.

בדבריו מתריע הרב אלמליח שליט"א, כי מסע הצייד של רודפי הגה"צ, מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, והמאמצים הנוראיים מול שלטונות אוקראינה לא לתת לרב ברלנד להיכנס לאומן – ימנע ביטולו של אסון נורא אשר נגזר על עם ישראל. הרב אלמליח מסביר שהגעתו של הרב ברלנד לקיבוץ התפילה הקדוש באומן ראש השנה תשפ"ד הוא בעל חשיבות שבל תתואר במילים. הרי, כידוע למביני ח"ן ולמי שקצת בקי בפועלו ותפקידו הרוחני של הרב ברלנד שליט"א, הרב הוא תלמידו המובהק של רבינו נחמן בדור הזה – והגעתו לאומן הייתה בבחינת "ייחוד (חיבור) חמה ולבנה", חיבור הרב והתלמיד.

החיבור הזה היה הכרחי בכדי לפעול פעולות רוחניות גבוהות ובכך להמתיק את הדינים, ולהביא את הגאולה בתהליך של חסד ולא בגזרות. כולם ראו את הייסורים והרדיפות שהרב ברלנד לקח על עצמו בכל העשור האחרון, כל זה היה בכדי שהגאולה תבוא ברחמים "ולא במזל עקרב עם נהרות של דם", כדברי מורינו הרב ברלנד. אך כוחות רוחניים רעים מאוד, שהרב אלמליח קורא להם "שטן", התעברו (נכנסו) בשליחיו והם ממש נכנסו לאמוק של מעשים קיצוניים, כאילו שאם הרב ברלנד יגיע לאומן זה יהיה הדבר הכי נורא. וכן, הס"ם ידע שהדבר הכי נורא עבורו יהיה הגעתו של התלמיד הגדול (הרב ברלנד שליט"א) לאומן, והחיבור עם רבינו הקדוש, רבי נחמן מברסלב זיע"א.

לצערנו הרב, עלה בידיהם של שליחי הרוע לסכל את כל ניסיונות הרב ברלנד להיכנס לאומן ראש השנה תשפ"ד. הצדיקים ויודעי הח"ן נרעשו ונבהלו, כולם הבינו שהכניסה של הרב ברלנד לאומן בזמן מלחמה רוחנית שכזו היא הרת גורל. אלפי שומעי לקחו של הרב ברלנד שליט"א, כלל חסידי ברסלב וצדיקים מהארץ ומהעולם, ניסו להמתיק את הגזרה באמירת תהילים וזעקה לשמיים. לצערנו השליחים אכן יצאו וגזירה קשה מאין כמותה ירדה על ראשינו. 

אנו מביאים את דבריו הקשים של הרב המקובל שלמה אלמליח שליט"א שמזכיר בדבריו גם את זעקתו של הרב שלום ארוש שליט"א:

מה שאני אומר כעת (שבועיים לפני ראש השנה תשפ"ד), גם הרב שלום ארוש שליט"א אמר לפני בשיעור על סיפורי מעשיות (לרבי נחמן מברסלב) בישיבת חוט של חסד.

הרב ארוש אמר שאם מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, לא יכנס השנה (תשפ"ד) לאומן (שבאוקראינה) – אוי ואבוי מה שיהיה כאן בארץ ישראל, תהיה פה מלחמה קשה מאוד ועם המון דם, חו"ש (הוא אמר אז חו"ש, לדאבון ליבנו הגזירה התגשמה).

לא צריך להפחיד (אמר אז, היום הגיע הפחד ללבבות כל ישראל), תבינו, הייחוד (החיבור הרוחני) הזה של הרב (ברלנד) עם רבינו (נחמן), זה ייחוד של חמה (הרב, ז"א) ולבנה (התלמיד, המלכות). זה ייחוד של חתן וכלה.

היום אין לך בחסידות ברסלב אחד שהוא בעל שיעור קומה, בעל רוח הקודש, בעל תורה, בעל מצוות ומעשים, בעל קירוב רחוקים והמשכת דרך רבינו נחמן בעולם – כמו אצל מורינו ורבינו, הגה"צ הרב ברלנד שליט"א.

במקרה שחו"ש, הרב ברלנד לא מגיע השנה לאומן (מה שקרה לבסוף), אז הם מונעים את הייחוד חתן וכלה.

שואל הרב אלמליח: כל אלה שמדברים, נגד מי הם מדברים? זאת אומרת – תבינו מי (כח רע) מתלבש בהם! מכח מי הם מדברים?

הם לא מדברים מהכח שלהם, הם מדברים מכח שטני! מכח של השטן!! מהכח השטני שלא מעוניין שיהיה ייחוד של חמה ולבנה, והכוח הזה יודע שברגע שהרב ברלנד יגיע לצינו של רבי נחמן, יהיה ייחוד חמה ולבנה – אז זה הסוף שלו (של השטן).

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *