צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לכולל ברסלב לוד במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום רביעי בשבוע שעבר ליל כ"ז תשרי התקיים בביתו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א שיעור לאברכי כולל ברסלב בלוד לפניכם התקציר מתוך דברי קודשו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין פרשת השבוע – בראשית ועל הריגת קין את הבל והסודות שבעניין זה. לאחר מכן עסק בענינא דיומא – מלחמת חרבות ברזל והזכיר את דברי בעל המים אדירים שבזכות הפאות של האדם היהודי הם אלה שבזכותם מכניעים את כל האובים כמו שכתוב "ומחץ פאתי מואב וקרקר כל בני שת".
כמו כן מורינו הרב הזכיר את המעשה המובא בגמרא מאבא תחינא חסידא שמסר את נפשו למען הצלת נפש יהודי ובעבורו זרחה השמש. מורינו הרב שליט"א הרבה לדבר בשיעור מההריגות הנוראות שעבר עם ישראל בשבוע האחרון במלחמת חרבות ברזל ודיבר במעלת קדושים וטהורים שנעקדו נשרפו ונרצחו על קדושת שמו יתברך.

בחלקו השני של השיעור הרב עסק בעניין חזקיהו ומלחמת סנחריב, ומכך שמובא שהיה גלגול של עמרם שהיה צריך להחזיר בתשובה גם את המצרים ואז היו אומרים שירה על הים. בתוך הדברים הזכיר את דוד המלך שאם היה חי מאה שנה היה מכניע את כל שונאי ישראל ובונה את בית המקדש, כמו כן עסק במעלת קבלת הביזיונות. וכן עסק בסוף מסכת גיטין והרבה לחזק בענייני קדושה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *