צור קשר עם הרב ברלנד

להרבות תורה • שיעור לנבחני מפעל התורה במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בימים האלו כשבחזית נמצאים מאות אלפי חיילים ואלפי טילים משוגרים כל העת לעבר ערי ישראל, רבבות עם ישראל מתחזקים למענם בריבוי תפילות ובחיזוק לימוד התורה להגנה על כל עם ישראל בכל מקום שהם.

כחלק מפעילות החיזוק ללימוד התורה, מפעל התורה שע"י קהילת שובו בנים, קיים שיעור חיזוק ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לנבחני 'מפעל התורה' בדף היומי.

השיעור התקיים ביום חמישי האחרון ליל כ"ח תשרי במעון קודשו של מורינו הרב שליט"א. לפניכם תקציר מתוך דברי אלוקים חיים שנמסרו במהלך השיעור מפי קודשו של מורינו הרב שליט"א:

את השיעור מורינו הרב שליט"א החל בחשיבות התפילה ואמר שכשאדם מתפלל הוא פועל כפשוטו; "יוצר אור" – אז השמש זורחת וכדו'.
לאחר מכן במרבית השיעור עסק מעניין קבורת רחל שנקברה דווקא על אם הדרך על פי הדיבור, ומכך שאם קבורתה הייתה עוד מעט קדימה כבר לא היו יכולים להגיע כלל עם ישראל להתפלל. ועסק בעניין קבורתה מכל המדרשים והחידושים בעניין זה. כמו כן מורינו הרב שליט"א הזכיר את זכותם של אברכי שובו בנים שבזכותם התעקשותם להגיע למקומות הקדושות כקבר רחל ומערת המכפלה נשארו בשטחי ישראל.
כמובן במהלך השיעור מורינו הרב שליט"א התייחס רבות לעניין מלחמת חרבות ברזל ומכך שצריך להתחזק בלימוד תורה ובאמירת ספרי התהילים.

לקראת סיום השיעור מורינו הרב שליט"א ערך את סיום מסכת גיטין כשהוא מפרש את דברי הגמרא בדרך חסידות ומכך 'אפילו מצא אחרת נאה הימנה' ואמר שאם אדם לא שומר את עיניו מנשים אחרות אז הוא לא ראוי להיות נשוי לאותה אשה. וזוהי הדרשה של רבי עקיבא.
כמובן חיזק על שלום בית ומכך שעל הבעל לשמח את אשתו ולרומם את רוחה בכל עת וזהו הכתוב "ושמח את אשתו" והקריא מתוך ליקוטי הלכות בדברי רבי נתן על חיוב הבעל לשמח את אשתו. מורינו הרב שליט"א סיים את מסכת גיטין בכך שאמר שהסיום של מסכת גיטין הוא דווקא לא לגרש.

לפניכם התיעוד מהשיעור ומסיום מסכת גיטין:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *