צור קשר עם הרב ברלנד

כולם אומרים תהילים בשעה 4 בצהריים, מי שלא אומר תהילים הוא אכזרי – קריאת קודש מהגה"צ הרב ברלנד שליט"א

לאור המצב הקשה בו נמצא עם ישראל, ובפרט שחיילינו נכנסו לתוך עזה השורצת במחבלים ואמצעי לחימה – זעקת כאב של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, לתפילה ותהילים. הרב שליט"א משתף את דעתו יחד עם הבד"ץ.

דברי מורינו הרב שליט"א המבוססים על הלכות הרמב"ם – "מצות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבא על הצבור. "שנאמר על הצר הצורר אתכם והרעותם בחצוצרות". כלומר כל דבר שייצר לכם כגון בצורת ודבר וארבה וכיוצא בהן זעקו עליהן והריעו. ודבר זה מדרכי התשובה הוא. שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן ככתוב עונותיכם הטו וגו'. וזה הוא שיגרום להסיר הצרה מעליהם. אבל אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו וצרה זו נקרה נקרית. הרי זו דרך אכזריות וגורמת להם להדבק במעשיהם הרעים. ותוסיף הצרה צרות אחרות. הוא שכתוב בתורה והלכתם עמי בקרי והלכתי גם אני עמכם בחמת קרי. כלומר כשאביא עליכם צרה כדי שתשובו אם תאמרו שהיא קרי אוסיף לכם חמת אותו קרי." (רמב"ם הלכות תעניות א' א – ג).

אלה דברי קודשו:

הבד"ץ פסק שמחר (היום, יום ב', ט"ו חשון) מ- 4 אחה"צ, בכל ארץ ישראל ובכל העולם, שיהיה 10 בניו יורק – כולם חייבים להגיד את כל התהילים החל מ- 4. בכל העולם כולו, בכל הגלובוס, כל כדוה"א.

עכשיו אני מקריא את הרמב"ם (שהבאנו לעיל, רמב"ם הלכות תעניות א' א – ג): מצוות עשה שכל אלה שאומרים תהילים מקיימים מצוות עשה, שעכשיו זה "וְעֵת צָרָה הִיא לְיַעֲקֹב וּמִמֶּנָּה יִוָּשֵׁעַ" (ירמיהו ל ז). חמישים אלף חיילים נכנסו כעת לעזה, כל יום מתקדמים רק 100 מטר, אי אפשר יותר מ- 100 מטר.

כבר 2 פצועים קשה, בזכות שהבנות קיבלו (על עצמן) צניעות והאריכו את השמלות, בינתיים לא נהרג שום חייל. זה דבר למעלה מהטבע, זה לבד ניסים, אבל זה יקח חצי שנה אם יתקדמו רק 100 מטר. זה יקח חצי שנה ואנשים אין להם בית, מאה שלושים אלף אנשים בלי בתים, בלי הורים. ההורים נלקחו – נהפכו לאפר, כמו באושוויץ שנהפכו לאפר.

אי אפשר אפילו למצוא את ה- די. אן. איי, כי האפר מעורב עם לבנים ועם קרשים, ובמכוניות נשרפו אנשים, כולם ברחו למכוניות אז שפכו עליהם בנזין. הכינו בנזין והדליקו את כל המכוניות, כולם נהפכו לאפר, 300 עד אלף איש נהפכו לאפר. 300 נהפכו לאפר, 300 נרצחים במסיבה ו- 300 שבויים.

הרדב"ז כותב בסימן מ' ששבויים יותר גרוע ממוות, כי אי אפשר לדעת את מי מענים, את החיילים בטח מענים עינויים נוראיים.

אז עכשיו אנחנו נמצאים במצוות עשה, כל אות מהתהילים שאנחנו אומרים עכשיו זה מצוות עשה מהתורה. כי עכשיו "וְעֵת צָרָה הִיא לְיַעֲקֹב וּמִמֶּנָּה יִוָּשֵׁעַ", לזעוק ולהריע בחצוצרות. צריכים חצוצרות עם שופרות, צרה שלא תבוא על הציבור, "שנאמר על הצר הצורר אתכם והרעותם בחצוצרות" (שם), שבמשך 3 ימים אי אפשר לכבוש את הקיבוצים מחדש. הממשלה הפקירה את הכל, אנשים צעקו לעזרה, החיילים התקדמו, אבל או אי אפשר היה להיכנס, כי בכל קיבוץ היו 500 מחבלים, בלי סוף מחבלים, לקח 3 ימים לכבוש את הקיבוצים מחדש – במקום להגן עליהם לכתחילה.

וטילפנו, אמרו 5 אלף איש עוברים את הגדר, אין גדר, גדר הכי משוכללת בעולם שעלתה חמישים מיליארד דולר. אם היו נותנים 100 אלף שקל לאיזה ישיבה, אז כל העולם מזדעזע – העולוקות (לומדי התורה) האלה המוצצי דם האלה, לפיד יוצא מגדרו. ופה 50 מיליארד הוציאו על גדר מנייר, אם היו עושים גדר מקרטון ונייר זה היה הרבה יותר טוב, אין זכר לגדר.

עכשיו זה וְעֵת צָרָה הִיא לְיַעֲקֹב, אין ממשלה, ארבעים שעות אנשים חיכו לצבא שיגיע והוא לא הגיע, בינתיים שרפו את כולם חיים, אין בתים, אין כלום, בית אפשר לבנות ביום אחד. הם ישנים חמישה אנשים בחדר מטר על מטר, לא נותנים להם אוכל, לא נותנים להם כלום – כזו ממשלה לא קמה מבריאת העולם, שככה מתעללת באנשים שעברו שואה.

הילדים יתומים, או אין אבא או אין אימא או שניהם חסרים, נהפכו כבר לאפר. וזה חובה על כל אחד לדעת, שעכשיו זה וְעֵת צָרָה וחייבים מדאורייתא, כמו שאומר הרמב"ם שזה דאורייתא, להגיד כל רגע עוד פרק תהילים ועוד פרק תהילים.

כי עכשיו מפחדים שיעיפו מיליון טילים, יש להם אולי 100 אלף טילים, מצרים לא אכפת לה היא שמחה, וכל הרצועה מלאה טילים, יורים טילים בלי סוף. חוץ מירושלים שלפה לא מגיעים טילים, כי אנחנו בדיוק באמצע הארץ, הכי רחוקים מעזה, הכי רחוקים מלבנון. כל הצפון בטילים, כל הדרום בטילים, כיסופים בטילים.

ודבר זה מדרכי התשובה הוא שבוְעֵת צָרָה הִיא, צריך להרגיש את הצער של עם ישראל, מאה שלושים אלף איש בלי בתים, בלי דירות, בלי בגדים ברחו עם כותנת לילה. רואים את עם ישראל בצרה אז כולם צריכים להגיד תהילים. ובנות שיכולות להגיד 3 ספרי תהילים זה למעלה מהכל.

הבחורים ישברו את השיאומי שלהם, כי השיאומי הזה מביא את כל הפורענויות. רואים תמונות עירום, אז מיד נהרגים אלף חיילים באותו רגע, אנחנו בסכנה שכל רגע יהרגו אלף חיילים. כי החמאס אמרו שהם 40 אלף באמת הם 100 אלף, כולם חמושים בנשק הכי חדיש, כי אירן נתנה להם את הנשק הכי חדיש.

ואפילו שאנחנו כאן בירושלים הכי מוגנים, ירושלים שומרת עלינו, אבל צריכים להתפלל על כל עם ישראל, זה דאורייתא. להרגיש את הצער שאנחנו כמו בשואה.

זה הכל בגלל שהרביצו מכות (למתפללים), ברוך ה' ראו תפילה בציבור בכיכר דיזנגוף, אפשר להתפלל, הגיעו אלף בנות להתפלל. אז רון חולדאי יצא מדעתו, דבר כזה, כל ת"א תתפלל פתאום, נתנו להם מכות רצח – מיד אחרי זה הם שילמו, אחרי 10 ימים שילמו לצערנו מחיר מידי יקר. ואלה שעלו לגן עדן אלה תינוקות שנשבו.

הרביצו מכות ביום כיפור ויש כאלה שלא צמו בכלל, בבארי אולי 5 אנשים צמו. עכשיו הם מודים על הכל, אומרים, הכל כי לא צמנו ביום כיפור. אדם מלא עבירות לפחות שיצום פעם בשנה.

מעבר לכביש זה הכל חמאס, היום כל הערבים זה חמאס, כולם עם נשק, עם טילים, עם תותחים. אנחנו בלי כלום, לנו אין כלום, כמו שהיה במצרים שיצאו הם באו עם טנקים, עם 600 רכב – חובה להגיד תהילים לכל הפחות.

אם לא צועקים ומריעים, ואומרים שזה קרה במקרה – זה אכזריות. רואים שכולם בסכנת נפשות ולא אומרים תהילים, אומר הרמב"ם, זה אדם הכי אכזרי שיכול להיות. זה אכזריות לא להגיד תהילים, זה אכזריות. צריך כל יום לגמור 3 ספרי תהילים, זה שלא מתפלל זה אכזריות ממש, כי הוא גורם שימותו חיילים.

ותהיה עוד צרה, ועוד צרה, כי אי אפשר לדעת, כי תמיד בגרמניה אמרו – זו הצרה האחרונה. כל רגע מוכנים להוסיף צרה על הצרות, לכבוש אותנו. הגרמנים רוצים לכבוש את ארץ ישראל מחדש – זה הכל שנעשה תשובה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *