צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לשובו בנים נתניה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א במעונו

ביום רביעי האחרון ליל י"א מרחשון הילולת רחל אמינו נכנסו קבוצה מקהילת שובו בנים נתניה לשיעור במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א.

לפניכם הנושאים עליהם דיבר מורינו הרב שליט"א במהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בשאלה כיצד יתכן שאברהם אמר "אחותי את…" על אשתו, וכי יש אדם בעולם שיהיה מוכן להגיד 'אחותי את' כשהוא יודע שיקחו אותה. בהמשך חיזק לרגל היארצייט על קבר רחל והנסיעה לשם, ואף דיבר במעלת רחל אמנו שקיבלה ביזיונות, וכן בנימין בנה שחשדו אותו שהוא גנב את הגביע, וקיבל מכות מהאחים בעבור זה. תוך הדברים מורינו הרב שליט"א הזכיר את הזהירות הנצרכת בכל דיבור ודיבור ולא לומר 'אני נשבע באימי… בבני' כי זה יכול להתקיים אפילו בעוד כמה דורות.
לאחר מכן הביא את הגמרא בסיפור הצלת ביתו של נחוניא חופר שיחין. ועסק בדברי הרמב"ן שאמר שאם אברהם אבינו לא היה יורד למצרים בגלל הרעב, אז עם ישראל לא היו משתעבדים במצרים.
כמו"כ עסק במעלת עותניאל בן קנז והביא את דברי הגמרא בתמורה שאמרו לעכסא אדם שעליונים ותחתונים גלויים לפניו, את רוצה שהוא ידאג לך לפרנסה?! ואמר שמערת המכפלה מגיעה עד לקברו של עותניאל בחברון, וכן רגליו של אדם הראשון מגיעות עד לקברו של אבנר בן נר בזכות זה שלא החזיר ליואב בן צרויה. ואמר שהמקום הכי קרוב לקברי האבות הוא במדרגה השביעית, מורינו הרב העיד על עצמו שהוא זוכר את המקומות הקדושים עוד קודם שנכבשו ע"י הערבים במלחמת השחרור.
באמצע השיעור דיבר מכך שכל צדיק בדורו יכול וצריך לעצור את הפורענויות וזה מה שאמר יחזקאל לחנניה מישאל ועזריה, החכמה זה לא לקפוץ לאש, אלא להחזיר בתשובה את כל הדור שלא ישתחווה לעבודה זרה.
מורינו הרב שליט"א דיבר אף מעניינא דיומא ודיבר על מעלות קדושים וטהורים אלו שנרצחו במהלך מלחמת 'חרבות ברזל' וכעת כולם נמצאים בהיכל של קידוש ה'. כמו"כ עסק בעניין השבויים והחטופים והביא את דברי הרדב"ז שלהיות שבוי זה יותר גרוע ממוות. ואמר שהיום פודין יותר מכדי דמיהן כי מתעללים בשבוים ובחטופים. מורינו הרב שליט"א הזהיר על כך שלא לראות את הפורענות הנוראה שארעה בשמחת תורה. לאחר דברים אלו מורינו הרב שליט"א חזר לכך שהצדיק שבדור הוא מוריד אור גדול ואמר שכאשר משה רבינו נולד אז  ירד אור כזה גדול שבתיה התגיירה. לקראת סוף השיעור צחק מדברי המחקרים והגויים שכל פעם ממציאים תאריך חדש לסוף העולם ולא קורה שום דבר. אך מנגד בצד הקדושה הביא את דברי ה'אור למאיר' על כך ששנת תשפ"ד היא שנת הגאולה.

בדברים אלו סיים מורינו הרב שליט"א את השיעור המרתק לאחר שעה ועשרים של דברי תורה באש להבה, אשרי מי שזכה!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *