צור קשר עם הרב ברלנד

אי אפשר להתחיל מלחמה בלי להקריב קרבן, מעלת הקדושים שנפלו ברעים – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

איך ה' בחר את היוצאים למלחמה?

איך לימד אליהו הנביא זכות על עם ישראל?

מה חייב לקרות לפני שיוצאים למלחמה?

אלה דברי קודשו:

וַיֹּאמֶר ה' אֶל גִּדְעוֹן עוֹד הָעָם רָב (שופטים פרק ז), יש פה מידי הרבה אנשים, היום (בזמן מסירת השיעור) יש בעזה איזה 100 אלף חיילים.

"וְעַתָּה, קְרָא נָא בְּאָזְנֵי הָעָם לֵאמֹר" שילכו הביתה (כל הירא והחרד מהמלחמה), כל אחד ילך הביתה – "מִי-יָרֵא וְחָרֵד, יָשֹׁב וְיִצְפֹּר מֵהַר הַגִּלְעָד". אז הלכו הביתה 22 אלף, "וַיָּשָׁב מִן-הָעָם, עֶשְׂרִים וּשְׁנַיִם אֶלֶף, נשארו 10 אלף מתוך ה- 32 שהיו.

"וַיֹּאמֶר ה' אֶל גִּדְעוֹן עוֹד הָעָם רָב הוֹרֵד אוֹתָם אֶל הַמַּיִם וְאֶצְרְפֶנּוּ לְךָ שָׁם , וְהָיָה אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיךָ זֶה יֵלֵךְ אִתָּךְ הוּא יֵלֵךְ אִתָּךְ, וְכֹל אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיךָ זֶה לֹא יֵלֵךְ עִמָּךְ הוּא לֹא יֵלֵךְ" (שופטים ז ד). "וַיֹּאמֶר ה' אֶל גִּדְעוֹן עוֹד הָעָם רָב", זה מידי הרבה בשבילי, לא היה צריך כ"כ הרבה אנשים למלחמה.

אני אגיד לך מי יצא למלחמה, "וְכֹל אֲשֶׁר-אֹמַר אֵלֶיךָ זֶה לֹא-יֵלֵךְ עִמָּךְ, הוּא לֹא יֵלֵךְ. וַיּוֹרֶד אֶת-הָעָם, אֶל-הַמָּיִם אל נחל חרוד, זה הנחל המפורסם, נחל חרוד. ושם בנחל חרוד חלק קטן שתו מהיד, שמו את היד במים והוציאו טיפה, הגישו לפה ככה בענווה, בשִׁפְלוּת, בלי תאוות אכילה.

השאר שמו את הראש בתוך המים, רצו להיכנס לתוך המים עם הבגדים. אז הוא אמר, מי ששם את הראש בתוך המים יעמוד בצד, מי שליקק את המים מכף היד יעמוד בצד השני. היו 300 מלקקים ו- 9700 ששמו את הראש בתוך המים.

"וְהִשְׁאַרְתִּי בְיִשְׂרָאֵל שִׁבְעַת אֲלָפִים כָּל הַבִּרְכַּיִם אֲשֶׁר לֹא כָרְעוּ לַבַּעַל" (מלכים א יט יח), זה ה- 7 אלפים שאליהו הנביא הצליח להחזיר בתשובה. הוא הביא את כולם להר הכרמל והתחיל להתחבא מתחת המזבח, כי פעם היה להם שמות טומאה, כישופים, באותו היום התבלבלו כל הכישופים.

וַיִּתְגֹּדְדוּ.., וּבָרְמָחִים מהבוקר עד הצהריים, עד זוב דם, כולם היו זבי דם, יצא מהם דם, נהרות דם, נחלי דם. אליהו אמר תצעקו חזק אולי הוא (הבעל) נרדם, וחיליק (העבודה זרה) לא מתעורר, ישן שנת עולם. פתאום יורדת אש.

בהתחלה שני הפרים לא רצו ללכת, אליהו אמר לפר של העבודה זרה, אתה תלך – ה' יתקדש בך גם כן. הנה שחטו את האחד והאש לא יורדת עד שאליהו מרפא את מזבח ה' ההרוס, את המזבח שבנה שאול כשהלך להילחם בפלישתים אז הוא בנה את המזבח – כי אי אפשר להתחיל במלחמה בלי קורבן, חייבים להקריב קורבן, חייבים.

אליהו שפך מים סָבִיב לַמִּזְבֵּחַ ואמר, ריבונו של עולם וְאַתָּה הֲסִבֹּתָ אֶת-לִבָּם, אֲחֹרַנִּית. כי רחל היא פנים בפנים, אבל כל העניין שרחל תהיה פנים בפנים, ואז (בכרמל) רחל היתה אחור באחור.

אליהו אמר, ריבונו של עולם הם לא אשמים הם תינוקות שנשבו. הכי צדיקים אלה שהיו בקיבוץ רעים, זה הכי צדיקים שהיו אי פעם, כאלה צדיקים לא היו מבריאת העולם וכולם בגן עדן. גם ה- 16 חיילים הרוגים (בזמן השיעור) כולם בגן עדן, כולם נהרגו על קידוש ה'.

הם הכי צדיקים שהיו אי פעם בכל הדורות, הם לא אשמים, לימדו אותם שאין אלוקים, זה מה שלימדו אותם מיום שהם נולדו – עכשיו הם רואים את האלוקים פנים בפנים, עין לא ראתה אלוקים זולתך שהם זוכים לראות את ה' פנים בפנים.

כל העבודה של האדם היא לראות את ה' פנים בפנים, פָּנִים בְּפָנִים דִּבֶּר ה' עִמָּכֶם (דברים ה ד), ה' רוצה לדבר איתם פָּנִים בְּפָנִים, רואים את ה' פנים בפנים. מתפללים מילה במילה עם ניגונים, אז רואים את ה' פָּנִים בְּפָנִים

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *