צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לחבורת 'חושן משפט' מהעיר העתיקה במעון קודשו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

חבורת 'חושן משפט' ○ תקציר מתוך השיעור

בבית מדרשינו בעיר העתיקה מתקיימת חבורת 'חושן משפט' השוקדים על סוגיות החושן משפט בעיון רב, ואף בכדי לשנן ולחדד את הנלמד נבחנים על החומר מידי שבוע. כמו כן מידי יום שני, מגיע למסור שיעור הרב נחמן ברלנד שליט"א בנו של מורינו הרב שליט"א.

ביום רביעי האחרון ליל ד' כסליו נכנסו אותה חבורה קדושה אל הקודש פנימה. לפניכם תקציר הדיבורים מתוך השיעור:

 את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין אבישי שהיה רץ על ראשי השיבולים והוא זה שהציל את דוד המלך עם השם המפורש כמובא בנביא. לאחר מכן סיפר את הסיפור של ר' עמרם בן דיוואן זיע"א כיצד ניצל מהלינץ' שתוכנן עליו במערת המכפלה.
לאחר מכן מורינו הרב הזכיר מספר סיפורי ניסים שארעו בשבת שמחת תורה, והזכיר אף את המושב יכיני שבזכות שהסכימו לסגור את השערים של הקיבוץ בשבת, אז כל תושבי הקיבוץ נצלו, למרות שלא כולם שומרים שבת.

בהמשך השיעור מורינו הרב שליט"א חיזק בעניין קדושה וצניעות, וסיפר על רבי יצחק דלויה שהביא נערה מעבר לסמבטיון שהצילה את תושבי מרכש. לאחר מעשה זה מורינו הרב שליט"א עסק במעלת הריקודים ואמר שאף בדרך לממ"ד צריכים לרקוד, והזכיר את דוד המלך שהיה מכרכר בכל עוז, ואף הביא את המעשה שהאריז"ל הזמין את כל שבעת הרועים לעלות לתורה, והזהיר שמי שיצחק לא ישלים שנתו. וכשדוד המלך נכנס לעלות לתורה הגיע בקפיצות ובדילוגים ואותו תלמיד לא הצליח לעצור את הצחוק, ולא השלים שנתו. לקראת סוף השיעור מורינו הרב שליט"א עסק בכך שיגיע זמן של "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה". את השיעור סיים במספר סיפורי ניסים ממלחמת יום כיפור לפני חמישים שנה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל הַקַּטְנוּת שֶׁהָאָדָם עוֹבֵר זֶה רַק הֲכָנָה לִקְרִיעַת יַם סוּף הַפְּרָטִית שֶׁלּוֹ!! • שביעי של פסח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מדוע דווקא בערב שביעי של פסח יורדים לקטנוּת המוחין? ומה אמרו עם ישראל למשה רבינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *