צור קשר עם הרב ברלנד

שבי יותר גרוע ממוות – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

למה אליהו בא לכל הבריתות?

"כשאין חטא ואין יצר הרע הגוף מאיר יותר מהשמש"

"המלחמה היום זו המלחמה הכי אכזרית" 

"על מה שאדם חוטא מצד היצר הרע המולד שלו אין עונש, העונש הוא רק על מה שהוא מוסיף"

מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, בדברי קודש ט"ו כסליו

ברגע זה (השיעור מט"ו כסליו) המלחמה נדחתה לעוד 4 ימים.

כתוב ברדב"ז (סימן מ') ששבי יותר גרוע ממוות, זה ייסורי תופת גם מענים אותם וגם לא יודעים מתי הם ישתחררו. שבי זה דבר שאין לו סוף, זה עינויים נוראיים, כל שניה עינויי נפש וגוף – לכן הבנות צריכות לכסות את כל הרגליים עד הקרסול, כי זה לא הרגליים שה' ברא אותנו.

ה' ברא אותנו עם רגליים שמאירות כמו שמש, "תפוח עקיבו של אדם הראשון", גם של חווה, "היה מכהה גלגל חמה" (מדרש משלי). הגוף של אדם וחווה האיר יותר מהשמש, כשאין חטא ואין יצר הרע אז הגוף מאיר יותר מהשמש. הפנים של חווה האירו ב- 360 אלף ריבוא נהורין, אדם האיר פחות מחצי מזה, רק 150 אלף ריבוא נהורין.

חווה האירה מסוף העולם ועד סופו, כי מרגע שנהיית שרה אז הפנים מאירות מסוף העולם ועד סופו. לכן אדם צריך להילחם ביצר הרע שלו מיום שהוא נולד, "כִּי יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מִנְּעֻרָיו", מיום שננער ממעי אמו.

"הֵן בְּעָווֹן חוֹלָלְתִּי וּבְחֵטְא יֶחֱמַתְנִי אִמִּי", דוד אומר, אני נולדתי בעוון, בחטא. מה שאדם חוטא מצד היצר הרע המולד שלו, על זה אין עונש. העונש הוא רק על מה שהוא מוסיף, הוא קונה סמארטפון, הוא קונה שיאומי – ביום שהוא זורק את זה אז ה' מכפר לו על הכל, לכן כל הבנים והבנות כולם שומרים על הצניעות, אין בנים שהולכים עם מכנסיים קצרות.

המלחמה שיש היום זו המלחמה הכי אכזרית, אני מגיל 10 כבר רגיל למלחמות. כשהייתי בגיל 10 היתה המלחמה הראשונה בארץ, כל יום היו רק פוגרומים. בתרפ"ט היה פוגרום, בתר"פ היה פוגרום, כל שנה היה פה פוגרום, מתו מאות יהודים מהפוגרומים. עכשיו אין יותר פוגרומים, אבל יש מלחמות אכזריות ויותר גרועות מפוגרומים.

היהודים נחתכים לחתיכות חתיכות ע"י הפוגרומים שעושים בנו החמאס, ומזה ננצל רק ע"י שאדם ישבור את השיאומי ואת הסמארטפון שלו. כל בת תכסה את הרגליים וכל בן ילך עם מכנסיים ארוכות ולא צמודות.

בגלל החטא הגוף נהיה חשוך, זה הכותנות עור שאיתם ה' ברא אותנו אחרי החטא כשהאדם שמע לקול הנחש. כל מה שהאדם שומע שלוחשים לו זה הקול של הנחש, הוא צריך להתמודד עם זה 120 שנה.

אפילו חנוך היה בסכנה להרשיע, ה' לקח אותו והוא נהיה מלאך מט"ט – אדם שעומד בנסיונות נהיה מלאך מט"ט, הוא יותר גדול ממלאכים, הוא יכול להיות מלאך מט"ט, מלאך סנדל.

אליהו הנביא הוא מלאך סנדל, הוא בא לכל הבריתות, בשביל מה הוא בא לכל הבריתות? אומר הסולם – כדי לקבל את הפה של משה רבינו, "פֶּה אֶל פֶּה אֲדַבֶּר בּוֹ" (במדבר יב ח). מה לך פה אליהו?  אתה רוצה את הפה של משה?

אומר אליהו, אני צמתי 40 יום מגיע לי משהו – ענו לו, לא מגיע לך כלום. אומר מח"ס יד המלך, הנכד של הנודע ביהודה: אליהו, לא מגיע לך כלום, אפילו צַמְתָּ מיליון ימים, טרליון ימים, אתה לא יכול לשנות אות אחת בתורה, תג אחד בתורה. אם אדם משנה תג אחד הספר תורה פסול, אתה לא יכול לשנות שום אות.

כתוב, "וְלֹא תָתֻרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם" זה מרגע שהאדם נולד. חמש פעמים ביום אנחנו אומרים "וְלֹא תָתֻרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם", בקריאת שמע של הקורבנות, אחרי זה בקריאת שמע של יוצר, אחרי זה בקריאת שמע של תפילין רבינו תם, בקריאת שמע של מעריב ולבסוף בקריאת שמע שעל המיטה. 5 פעמים אנחנו צועקים בכל הכח, זה המלחמה 24 שעות ביממה עד גיל 120.

כל אחד יחיה חיים ארוכים בזכות שהוא בשובו בנים, כל אחד ישלים את ה- 120 שנה שלו ויחיה עד 180 כמו יצחק.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *