צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לראשון לציון במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום רביעי ליל י"ז כסליו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א מסר שיעור לאנשי ראשון לציון במעון קודשו לפניכם תקציר מהדיבורים אותם הזכיר מורינו הרב שליט"א במהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין שאלת הרמב"ן כיצד יתכן שיעקב בעצמו לא הלך לשחרר את דינה ולהרוג את כל העיר שכם. בהמשך מורינו הרב שליט"א התייחס לרש"י הראשון בפרשת בראשית: שאם יאמרו אומות העולם לישראל: "לסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גוים", הם אומרים להם: "כל הארץ של הקב"ה היא; הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו. ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו". בהמשך השיעור עסק שוב בדברי הרמב"ן הפעם על כך שהחשמונאים טעו בכך שלקחו את המלוכה, כי "לא יסור שבט מיהודה" המלכות שייכת אך ורק ליהודה. ועוד הרחיב ברמב"ן שם שעיקר נפילתינו ביד אדום הייתה כאשר הלכו לעשות הסכם עם רומא.

בהמשך השיעור עסק מורינו הרב שליט"א בגניבת הגביע ומהביזיונות שקיבל בנימין מאחיו שחשבו שהוא באמת גנב את הגביע. תוך כדי דיבר בעניין מכירת יוסף ואמר הרב שאדם צריך לדעת שכל מה שקורה איתו כל מה שעובר עליו זה בגלל "אני יוסף" – בגלל מכירת יוסף. את השיעור סיים מורינו הרב שליט"א לאחר קרוב לחמישים דקות בכך שכל הניסים זה בזכות בנימין ובזכות שבט בנימין נזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *