צור קשר עם הרב ברלנד

אדם הולך עם פאות זה כמו טנקים, לא יכולים להזיק לו! הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

מה קרה ליהודי שנתפס ע"י הישמעאלים בתוך שיירת נוצרים?

מה אומרים הבן איש חי והאר"י הקדוש על מעלת הפאות?

מה הכעיס את המן הרשע במרדכי היהודי?

מי שמאמין ברבינו נחמן כובש את כל העולם!

אלה דברי קודשו של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א:

אומר הבן איש חי (בן איש חיל, דרושים לד' פרשיות בדרוש ב' לפרשת זכור) שאדם צריך ללכת עם פאות. מביא הבן איש חי (שם) סיפור לפיו הפאות הן ההבדל בינינו לבן הערבים, כי הערבים כולם הולכים עם זקנים.

(וְנָבִיא כָּאן בִּקְצָרָה אֶת דְּבָרָיו הַנִּפְלָאִים שֶׁל הגה"ק בַּעַל הַ'בֶּן אִישׁ חַי' זִי"ע בְּסִפְרוֹ 'בֶּן אִישׁ חָיִל' (חֵלֶק א דְּרוּשׁ ב לְשַׁבָּת זָכוֹר) שֶׁהֶאֱרִיךְ בְּגֹדֶל מַעֲלַת הַפֵּאוֹת, וְזֶה לְשׁוֹנוֹ : '…יִשְׂרָאֵל שִׁנּוּי דָּתָם נִכָּר בַּסִּמָּנִים הַנִּרְאִים בְּחוּשׁ, וְכָל רוֹאֵיהֶם יַכִּירוּם וְהֵם מֻבְדָּלִים מִדַּת הַמֶּלֶךְ, כִּי קָבוּעַ בְּגוּפָם סִמָּנִים מֻבְהָקִים שֶׁל הַיַּהֲדוּת שֶׁהֵם הַמִּילָה וְהַפֵּאוֹת, וַהֲרֵי נִיכַּר בְּחוּשׁ הָרְאוּת כִּי הַמֶּלֶךְ וְכָל הָאֻמּוֹת עֲרֵלִים וְאֵין לָהֶם פֵּאוֹת, וְכוּ', וְנִרְאֶה דְּמַלְשִׁינוּת זוֹ, הָמָן אָמַר בִּשְׁבִיל שֶׁעֵינוֹ צָרָה בַּפֵּאוֹת שֶׁל מָרְדְּכַי הַצַּדִּיק וּשְׁאָר הַיְהוּדִים, שֶׁהָיָה דַּרְכָּם מִזְּמַן קַדְמוֹן לְהָנִיחַ פֵּאוֹת גְּדוֹלִים. וְאִם הָיָה הָמָן בַּזְמַן הַזֶּה לֹא הָיָה מַלְשִׁין עַל הַפֵּאוֹת, כֵּיוָן שֶׁהָיָה רוֹאֶה שֶׁרֹב כְּכֹל אֵין הַפֵּאוֹת נִכָּרִים בָּהֶם…
וּמַעֲלָה יְתֵירָה יֵשׁ לַפֵּאוֹת שֶׁהֵם נִכָּרִים לַכֹּל, וּבָהֶם מִתְקַיֵּם דִּבְרֵי הַכָּתוּב: "וְנוֹדַע בַּגּוֹיִם זַרְעָם וְצֶאֱצָאֵיהֶם בְּתוֹךְ הָעַמִּים, כָּל רֹאֵיהֶם יַכִּירוּם כִּי הֵם זֶרַע בֵּרַךְ ה'" – שֶׁאִם יַעֲמֹד יְהוּדִי אֶחָד בֵּין אֶלֶף גּוֹיִם, הוּא נִכַּר שֶׁהוּא יְהוּדִי מֵחֲמַת הַפֵּאוֹת שֶׁלּוֹ, כִּי הוּא סִימָן גָּלוּי לַכֹּל…', עכ"ל.
עוֹד כּוֹתֵב שָׁם (דְּרוּשׁ ג לְשַׁבָּת זָכוֹר): '…וְלִי הַפָּעוֹט נִרְאֶה לוֹמַר עַל מַה שֶּׁאָמְרוּ חֲזַ"ל 'מָרְדְּכַי מֻכְתָּר בְּנִמּוּסוֹ הָיָה', שֶׁכַּוָּנָתָם בָּזֶה שֶׁהָיָה לוֹ פֵּאוֹת גְּדוֹלִים, כִּי הַפֵּאוֹת הֵם סִמָּנִים וְעֵדִים עַל הַיַּהֲדוּת. וְזֶה עָדִיף טְפֵי מִלּוֹמַר שֶׁהָיָה לוֹבֵשׁ צִיצִית וּתְפִלִין, כִּי אוֹתָם מְסִירִים מֵעָלָיו בַּלַּיְלָה, מַה שֶּׁאֵין כֵּן הַפֵּאוֹת – קְבוּעִים בְּגוּפוֹ תָּמִיד. וְלָכֵן הָיָה מָרְדְּכַי מִתְעַטֵּר וּמִתְפָּאֵר בְּפֵּאוֹת עָבִים וּגְדוֹלִים שֶׁנִּרְאִים מֵרָחוֹק הֵן בַּיָּמִים הֵן בַּלֵּילוֹת…' עכ"ל, וְהֶאֱרִיךְ עוֹד בָּזֶה. וְהֵבִיא שָׁם מַעֲשֶׂה שֶׁיְּהוּדִי נִצָּל מֵהַנּוֹצְרִים, כְּשֶׁבָּרַח יָחַד עִם יִשְׁמְעֵאלִים, כְּשֶׁהֶרְאָה לָהֶם אֶת שְׁתֵּי פְּאוֹתָיו וְאָמַר לָהֶם שֶׁהֵם שְׁנֵי עֵדִים הַמְּעִידִים עָלָיו שֶׁיְּהוּדִי הוּא, וְעוֹד תָּלוּ לוֹ עֲלֵיהֶם עֲגִילֵי זָהָב, וּכְשֶׁרָאוּ שֶׁהֵם עָבוֹת וּגְדוֹלוֹת הוֹסִיפוּ לִתְלוֹת עֲלֵיהֶן גַּם צְמִידִים', עַיֵּן שָׁם. וְסִיֵּם: 'עַל כֵּן, כַּמָּה וְכַמָּה צְרִיכִים אַתֶּם לְהִזָּהֵר בִּשְׁנֵי עֵדִים נֶאֱמָנִים אֵלּוּ הָעוֹמְדִים אֶחָד מִיָּמִין וְאֶחָד מִשְּׂמֹאל הַמְּעַטְּרִים אֶתְכֶם בַּעֲטָרָה שֶׁל יַהֲדוּת… וּכְבָר דִּבַּרְתִּי בָּזֶה פְּעָמִים רַבּוֹת, וְאַשְׁרֵי הַמְדַבֵּר עַל אֹזֶן שׁוֹמַעַת, וְאֲשְׁרֵיהֶם יִשְׂרָאֵל שָׁמְעוּ וְנִזְהָרוּ, וְתָבֹא עֲלֵיהֶם בְּרָכָה', עַד כָּאן דְּבָרָיו הַקְּדוֹשִׁים.)

הבן איש חי מביא את הסיפור על הערבים הנוצרים שתפסו אותם. אחד מהם אמר: יש לי פאות אני יהודי!

ענו לו: אה אתה יהודי? שמו לו על הפאות 2 נזמים מזהב, לכן אסור להוריד את הפאות אף פעם, כי באותה תקופה הנוצרים נלחמו בערבים, אחד שחט את השני. על זה אומר הבן איש חי (בן איש חיל בפירוש לשבת זכור), " מָרְדְּכַי מֻכְתָּר בְּנִמּוּסוֹ הָיָה" (מגילה יב ב).

שואל הבן איש חי, למה המן כעס על מרדכי? ועונה: על הפאות שלו!

מָרְדְּכַי מֻכְתָּר בְּנִמּוּסוֹ הָיָה, היו לו הפאות גסות ועבות שבהם ניכר שאנו יהודים, שזה מראה שהוא יהודי. כי גם לחמאס יש זקנים, גם יש כיפות, הם לא מעשנים, לא שותים שמפניה, כי לערבים אסור לשתות אלכוהול. אז ההבדל במראה בינינו לבין הערבים – רק הפאות!

אומר הבן איש חי: מרדכי היה מתכוון שיהיו לו פאות גסות ועבות, אדם צריך ללכת עם פאות כאלה שיראו אותן מרחוק – ארוכות ועבות. "וְהֵבִיא שָׁם מַעֲשֶׂה שֶׁיְּהוּדִי נִצָּל מֵהַנּוֹצְרִים, כְּשֶׁבָּרַח יָחַד עִם יִשְׁמְעֵאלִים", עכשיו הבן איש חי מביא את הסיפור שהמוסלמים נלחמו בנוצרים והרגו הרבה מהנוצרים הערבים. ושם היה יהודי אחד ורצו גם אותו להרוג, כי לכולם היו זקנים, לערבים הנוצרים ולערבים המוסלמים. אז הוא צעק: יש לי פאות! יש לי פאות!

מורינו הרב ממשיך לקרוא מ"בן איש חיל": ועשה המוסלמי מלחמה עם הפלישתים הערלים (הנוצרים שלא מלו) ואמר שכל ערל לשחוט. את כולם תפסו בני הישמעאלים, והוא גזר שכל הרואה מישהו בדרך יפשיטו אותו ואם הוא ערל שוחטים אותו.

ואותו יהודי שראה את השר הישמעאלי בא לפניו, תפס את הפאות ואמר: יש לי פאות! יש לי פאות! הוא צעק לשר: אני הולך עם פאות! אני הולך עם פאות!

דברי היהודים ממש ערבו לשר הישמעאלי, זה היה עבורו יותר מתוק מדבש, ואמר לתלות ליהודי בפאות 2 נזמי זהב – אדם הולך עם פאות זה כמו טנקים, הוא הולך עם הפאות אף אחד לא יכול להזיק אותו.

אומר הבן איש חי: ולכן אני צריך שתעשו פאות עבות וארוכות כמו אחינו האשכנזים. הבן איש חי אומר, תלמדו מהאשכנזים ללכת עם פאות ארוכות ועבות, כי כמה וכמה צריכים להיזהר ללכת עם פאות ארוכות ועבות אחת מימין ואחת משמאל.

אומר הזוהר שהפאות זה השם הקדוש 'מצפץ'. מצפץ זה הוי"ה (י-ה-ו-ה) באתב"ש (החלפת האותיות הראשונות באחרונות). י' של שם הויה מתחלפת ב- מ', ה' מתחלפת ב- צ', ו' מתחלפת ב- פ', ו-ה' (השניה) זה עוד צ' – 'מצפץ'. שני צדיקי"ם של שם 'מצפץ' זה 180, מ' (40) ו- פ' (80) זה 120 – ביחד אנחנו מגיעים לשם אלוקים, כי אלוקים זה 86.

והשאלה איך עושים מ- 86, 300?

האר"י מסביר ש- 86 זה אלוקים: אל"ף של שם אלוקים זה 111, אל"ף למ"ד זה 185, עוד ה"י זה 15, ביחד זה 200. נשאר עוד 100, ואכן יוד, מ"ם זה 100, יו"ד זה 20, מ"ם זה 80. ביחד אנחנו זוכים להגיע ששם 'מצפץ' זה שם הויה באתב"ש זה שם אלוקים, גימטריה 300, גימטריה מצפץ – "וְקַרְקַר כָּל בְּנֵי שֵׁת" (במדבר כד יז), כל קַרְ זה 300.

"וּמָחַץ פַּאֲתֵי מוֹאָב", "ימחץ" גימטריה נחמן (148), כי באמת מי שמאמין ברבינו נחמן כובש את כל העולם.

כל מי שמאמין ברבינו יכול לכבוש את כל העולם כולו – הרב'ה אמר: "אני יכול להחזיר את כל העולם בתשובה". 

אז יוצא פעמיים 300 (קַרְקַר), "וְקַרְקַר כָּל בְּנֵי שֵׁת". כל קַרְקַר זה 300, צריכים לקַרְקַר את כָּל בְּנֵי שֵׁת, כי הם אומרים שהיהודים רוצים לכבוש את כל העולם, "וּמָחַץ פַּאֲתֵי מוֹאָב". כי ממה בלק פחד?

בלק פחד שיעצרו את מוֹאָב! לא הולכים למלחמה עם מוֹאָב, הולכים עם סיחון, עם עוג, עם שבע עמי כנען, אבל בשום אופן לא הולכים להילחם עם מואב. בלק פחד שלעתיד לבוא לא ישאר זכר ממואב. בלעם אמר בלק: תדע לך אתה מלך על מואב, בן בנו היה עגלון (רות רבה ב, ט) ומעגלון יצאה רות.

רות היתה הנכדה של בלק, הנכדה הזו היא בת סוררת ומורדת, זו בת נוראה שהולכת נגד אבא וסבא שלה, היא תביא יהודים והיא תלך להתגייר, היא תהיה יהודיה בסוף. ואז כל היהודים יבואו ויכריתו את מואב – כי מול היהודים אי אפשר לעמוד.

הגרמנים אמרו: אנחנו נפלנו במלחמה, כי השארנו כמה יהודים, השארנו 20 אלף יהודים והם הביאו לנו את הרוסים, את האנגלים ואת האמריקאים. זה הגרמנים אמרו שיהודי אחד יכול לכבוש את כל העולם כולו, במיוחד עם הולך עם פאות אז גמרנו כל העולם אבוד. זה המילים של היטלר ימ"ש, זה המילים של התליין הגדול של וארשה.

בורשה נרצחו 80 אלף יהודים, שרפו להם את הבתים, הם נשרפו בתוך הבתים, קפצו מהבתים. 6 מיליון יהודים נהרגו והיטלר ימ"ש אומר אנחנו הפסדנו במלחמה, היהודים האלה עושים לנו את כל הטרור

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *