צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי אילת במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש ביום רביעי פרשת שמות, ליל כ"ג טבת – יום גינוסיא דמלכא. נכנסו קבוצה גדולה של אנשי שלומינו מעיר התשובה אילת. לשיעור במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א.

את הדרך הארוכה הם עשו באוטובוס מלא, כשכל הדרך הם מתחזקים בזכות הנוראה לעלות לשיעור ממקום מושבם בקצה הדרומי של ארץ ישראל – עיר התשובה אילת אל הקודש פנימה. השיעור ארך כארבעים דקות בו מורינו הרב שליט"א חיזק ועורר את הציבור בנושאים רבים כדרכו בקודש. לפניכם התקציר וחלק מהדיבורים אותם מסר הרב במהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין תחילת פרשת השבוע – שמות על פטירת בני יעקב, וכן דיבר ממעלת היום – יום גינוסיא דמלכא ואמר שמה שמבקשים ביום זה מתקבלים. ועבר לדבר על כך ששרה לא רצתה לחזור ליצר הרע ורצתה להביא את יצחק בקדושה וזה "אחרי בלותי הייתה לי עדנה", אבל אמר הרב שהעניין הוא דווקא שיש יצר הרע ונלחמים איתו. לאחר מכן דיבר על הסוד של "על אדום אשליך נעלי" שזה לתפור נעליים לשכינה. משם עבר לדבר על מכירת יוסף. וכן דיבר על מעלת ההשתתחות על קברו של ר' נפתלי כץ והזכיר שגם רבינו בדרכו לא"י השתתח על ציונו הקדוש, ואמר הרב שחוץ מרבינו כולם נפטרו בדרכם לארץ ישראל, הבן של הרא"ש שקבור בסופיה, וכן ר' נפתלי כץ, ורבינו הצליח להגיע לארץ ישראל בזכות שהוריד את הנעלים הכובע והמגבעת. וסיפר כיצד רבינו עצר את נפוליאון בעכו, ומכך שנפוליאון אמר שאם היה כובש את עכו היה כובש את כל העולם.

בהמשך השיעור עסק בנושאים רבים מהתנ"ך, בניית בית המקדש, מעשה מצפנית בעלת האוב והייתה אמו של אבנר בן נר ומכל המובא בתנ"ך שם. לאחר מכן דיבר בעניין סעודת הלוייתן, ומעניין לעניין חזר לפרשת שמות והביא את הזוהר שאומר ש"וילך איש מבית לוי ויקח את בת לוי" שיוכבד הייתה בדרגה של "בת הלויתן". והמשיך בעניין הפרשה תוך כדי חידש ש"ותשם בסוף" – בסוּף גימטריא "נחמן" שרק רבינו יכול להוציא אותנו מהגלות הזאת. והביא את המדרש הגדול שבתיה בת פרעה, כל לילה מהיום שמשה נולד, הלכה לחפש אותו, כי ראתה בכוכבים שהוא נולד, והביא שהיא עצמה (בתיה) רצתה להתגייר.
לקראת סוף השיעור עסק בעניין שרח בת אשר שמסרה את נפשה לומר ליעקב אבינו שיוסף חי, למרות שידעה שיכול להיות שברגע אחד יעקב יבין שהאחים מכרו את יוסף ואז לא ישאר מהאחים זכר, כפי שהייתה ההקפדה של יעקב על שמעון ולוי במעשה שכם, ועסק בעניין זה במחלוקת הרמב"ן והרמב"ם. תוך כדי הדברים חיזק הרב שליט"א לגמור בכל שנה את הרמב"ם והזכיר שבשבוע זה חלה הילולתו של הרמב"ם, ועל כן כל אחד צריך לקבל על עצמו עד השנה הבאה לסיים את הרמב"ם.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *