צור קשר עם הרב ברלנד

חבורת בני הנעורים בהשתתפות הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחבורת הבחורים מבני ברק

חבורת בני הנעורים בבני ברק ○ החבורה בקודש פנימה ○ תקציר מתוך השיעור ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

לחבורת בני הנעורים לעבודת ה' סניפים רבים ברחבי הארץ, מלבד מוקד האש בירושלים עם מאות בחורי חמד, ישנם סניפים אף בבית שמש, מודיעין עילית וערים נוספות. אחד מהמקומות המרכזיים בהם מתקיימת החבורה היא בעיר התורה בני ברק, החבורה מתקיימת בכל יום שלישי בערב באחד מבתי הכנסיות במרכז עיר התורה, ומשתתפים בה כארבעים בחורים מידי שבוע, בין הבחורים ניתן למצוא אף בחורים ליטאים הבאים מהישיבות  המובחרות שבעולם התורה.

בליל שישי האחרון פרשת שמות, התאספו הבחורים לחבורה מיוחדת הפעם בביתו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. בחורי החמד שרו במשך כחצי שעה תמימה שירי רגש בהתעוררות רבה, כאשר בתוך כדי הניגונים נכנס מורינו הרב שליט"א למעונו והשתתף יחד עם הבחורים התמימים בשירה המרגשת.
לאחר מכן פתח מורינו הרב שליט"א בשיעור אש להבה במשך כשלושים וחמש דקות באש להבה לפניכם תקציר ממהלך השיעור:
את השיעור החל הרב שליט"א בפרשת השבוע – שמות אשר אמר משה להקב"ה "שלח נא ביד תשלח", ושאל מדוע משה התעקש הרי ההלכה היא ששליח ציבור שמגישים אותו בפעם השלישית חייב לגשת. בעניין זה הביא את הגמרא במנחות שכאשר עלה משה למרום לקבל את התורה, ראה את רבי עקיבא ושאל מדוע אתה נותן תורה על ידִי אם יש כזה גדול כמו רבי עקיבא? וה' השיב לו שתוק כך עלה במחשבה לפני. וכן את המשך המעשה שראה את סופו של רבי עקיבא שסורקים את בשרו במסרקות של ברזל וכן קיבל את אותה תשובה "שתוק כך…" וכו' והביא את תורה ס"ד מה שרבינו מדבר בעניין זה. לאחר מכן עסק בתורה מ"ו חלק ב' בעניין הקושיות שהיו לאליעזר על אברהם כשראה שמרבקה יצא עשו כמרומז – "וכדה על שכמה" ראשי תיבות עשו. והביא את דברי רבינו שאם יש לאדם קושיא על הצדיק שילך לשדה ויצעק, כי ראשי תיבות "קשיא" הוא "שמע ה' קולי אקרא". ועוד הביא מעניין השידוך של רבקה מהניסים שנעשו שם, על כך שהכד קפץ מעצמו להשקות את הגמלים כי רבקה מסרה את נפשה להשקותו במים היות וזה היה לעת ערב ואסור להן היה להסתובב לאחר החשכה. כמו כן הביא את הפסוק "ומה' אשה משכלת" שאם האם חכמה אז גם הילד יהיה חכם והאריך לדבר כמה האמא היא זו שמשפיעה על הילדים שיצאו קדושים וחכמים. לאחר מכן חזר לעניין הקושיא של אליעזר ואמר שאדם רואה משהו הוא לא מבין מה רואה, רק הצדיק יודע באמת כמה ילדים יהיו לך ואיזה ילדים. והביא את מה שכותב האמרי נועם בעניין זה שבזכות שאליעזר היה "מחריש" אז זכה לראות גם את יעקב, ואז הבין שעשו הוא רק הקליפה של יעקב, כי מחריש בגימטריא "יעקב עשו". ובאמת יעקב ועשו נקברו באותו יום, ודיבר מכך שחושים בן דן שהיה חרש לא הבין מדוע מחכים והרג את עשו ביום קבורתו של יעקב וזה מה שרמזה רבקה "למה אשכל גם שניכם ביום אחד". מעניין לעניין עבר לכך שגם חרש ואילם יכול לדעת את כל התורה כולה, כמו שמובא בגמרא בחגיגה שלרבי היו שני תלמידים חרשים אילמים שהיו מגיעים לכל השיעורים, ורבי ביקש עליהם רחמים והתרפאו והתגלה שיודעים את כל התורה כולה. על זה הביא את הגלגולי נשמות שאלו התלמידים היו אלדד ומידד שבאו בגלגול. משם עבר לדבר בנושא נבואתם ש"משה מת ויהושע מכניס" ואמר שהם טעו כי אם בנבואה לא נאמר "לאמֹר" אז אסור לפרסמה. ומכך שהמרגלים התכוונו לטובה בכך שלא רצו להכנס לארץ, כי לא רצו לעזוב את משה, ואף על פי כן אמר הרב שהיו צריכים לשמוע למשה, כי אם הצדיק אומר להכנס אז נכנסים. ובאמת אם היו נכנסים משה היה מת לחמש דקות והייתה תחיית המתים והייתה מגיעה הגאולה.
וקישר את דברים אלו לעניין אליעזר שהתבטל לאברהם אבינו למרות שהייתה לו קושיא נוראה הרי ה' אמר לאברהם "לך לך מארצך" וכאן הוא אומר לאליעזר "כי אל ארצי ואל מולדתי תלך". ובזכות הביטול לצדיק זכה לצאת מארור לברוך להכנס עם גוף לגן עדן. והוסיף לדבר בעניין זה והביא את הקושיא הנוספת שהייתה לאליעזר מכך שאם יצא כבר מארור לברוך מדוע כעת אברהם לא לוקח את בתו וזה הסיבה שכתוב "אֻלַי" חסר ו', והכוונה היא "אֵלַי" – שאת השידוך יעשה עם בתו של אליעזר. ודיבר ממעלתה של רבקה ומכל האמהות שנרן לא כבה לעולם. מעניין לעניין שאל את השאלה אם בכל הדורות לצדיקים נעשו ניסים בעניין של נרות, כמו עם בתו של רב חסדא שדלק הנר מחומץ והאמהות הקדושות אז מדוע עשו חג על נס חנוכה. והשיב ובכך סיים את השיעור שלאנשים פרטיים היה ניסים אבל לכלל ישראל זה נס מעל הטבע, וסיים בכך שאם אדם הולך עם הצדיק אז נרו לא יכבה לעולם ועד!
לאחר השיעור מורינו הרב שליט"א הורה לבחורים לחתום על כתב ההתחייבות של ההתנזרות מכלי הטכנלוגיה, בחורי החמד עברו בזה אחר זה וחתמו יחד עם מורינו הרב שליט"א על כתב ההתחייבות.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *