צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לכולל בית הכנסת "שובו בנים" במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום רביעי השבוע פרשת יתרו ליל כ"ב שבט התקיים שיעור במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א אנשי שלומינו כארבעים אברכים השוקדים על תלמודם בכולל אשר מתקיים מידי יום בבית מדרשינו "שובו בנים" ברחוב עידו הנביא.

לפניכם תקציר ממהלך השיעור אותו מסר הרב שליט"א לאברכי הכולל:

הרב החל את השיעור בעניין פרשת השבוע – קבלת התורה. לאחר מכן עסק בעניין המגדף ובפנימיות של הדברים שבאמת עשה נקב חור מעשיה לאצילות, וכוונתו הייתה שיראו את האצילות דרך העשיה וזה שלא כסדר.
לאחר מכן עסק בעניין דור המדבר אשר היו בדרגת לאה שהיא גבוהה מרחל ועל כן לא נכנסו לארץ ישראל שהיא בבחינת רחל, ובאמת היו צריכים לרדת מדרגתם כיהושע וכלב שהיו בענווה וזכו להכנס לא"י. מעניין לעניין הביא את החידוש של בעל הטורים שפרעה שאל את משה "מי ומי ההולכים" אמר לו הרי אני רואה שרק שיהושע בן נון וכלב בן יפונה הם היחידים שיכנסו לארץ ישראל, ורמז לו את זה בגימטריא ש"מי ומי ההולכים" גמטריא "כלב ובן נון".
לאחר מכן עסק בעניין קרח שלמרות שהיה צדיק ושלם אך חלק על משה, ומהפסוק "חכמת נשים בנתה ביתה" הנאמר על און בן פלת ואמר שהנשים הם תמימות ולכן לא חטאו בעגל ולא במרגלים ולא במחלוקת קרח. כמו"כ דיבר מהמסירות נפש של הצפרדעים שהם נחשבים כחיים עד היום בזכות שקפצו לתנורים של המצרים, ואמר הרב שליט"א שמי שקופץ לתוך התנורים הוא חי לעולם. ואמר הרב שתפילה בניגונים זה נבואה, ודיבר בחשיבות התפילה בניגונים.
לקראת סוף השיעור עסק בסוגיות הש"ס אשר הם היו מחלוקות האחים ויוסף, בתחילה עסק בעניין "אבר מן החי" בדין האם עוברים על "לפני עיוור" כאשר מגיע לפני בן נֹח ולא אומר לו שזה אבר מן החי. בתוך הדברים הרב חיזק על הנסיעה לקרעסטיר וסיפר על הישועות הרבות שפעל ר' ישעיל'ה מקרעסטיר הן בחייו והן לאחר מותו. לאחר מכן חזר למחלוקת כרתי ופלתי והרדב"ז בדעת הרמב"ם האם עוף נחשב כבשר או לא. בסיום השיעור עסק בעניינא דיומא על האמונה בצדיק, ואמר שבזכות רבינו המלחמה תגמר בקרוב ממש איכ"ר!.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *