צור קשר עם הרב ברלנד

חבורה לנבחני מפעל התורה במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

חבורה לאברכי נבחני מפעל התורה ○ תקציר מתוך השיעור

אמש יום רביעי ליל ראש חודש א' שבט התקיים במעון קודשו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א חבורה מיוחדת לכארבעים אברכים שזוכים להבחן מידי חודש על מבחנים הנערכים על הלימוד בדף היומי ובליקוטי הלכות. הרב שמואל אייזיק רובינשטיין הי"ו מספר לנו כי עוד לא היה אף פעם חבורה לאברכים עם הרב שליט"א כמו שיש לבני הנעורים. אשר על כן במסגרת הלימוד ב'מפעל התורה' החלו לפני מספר חודשים בתוכנית לימוד מיוחדת שתכלול מתן שכרה בצדה על המבחנים השונים, ועם זאת תקנה זכות לאברכים בהשתתפות בחבורה שתערך יחד עם מורינו הרב שליט"א.
כאמור החבורה התקיימה לפני תפילת ערבית במעונו של מורינו הרב שליט"א כאשר עם כניסת הרב החלו בשירי רגש והתעוררות בהתרגשות עילאית שאין לתאר. לאחר כעשרים דקות הרב שליט"א פתח בדברי אלוקים חיים הנשמעים מפי הגבורה. לפניכם התקציר מתוך השיעור לאברכי מפעל התורה:
את השיעור הרב החל בעניין פרשיות השבוע מכך שאמר פרעה למשה "מי ומי ההולכים" שרימז לו שהם בגימטריא 'כלב ובן נון' שרק הם יזכו להכנס לא"י כמובא בבעל הטורים. לאחר כן עסק בעניין מכירת יוסף. משם מורינו הרב דיבר על מעלת היום א' שבט בו "הואיל משה באר את התורה הזאת", ומכך שזה היום שהחל משה להתפלל על כניסתו לארה"ק ואמר שבלי ניגונים התפילה לא מתקבלת, והוסיף הרב שמשה רבינו בתפילתיו – 515 התפלל על כל הדורות. לאחר מכן הרב שליט"א עסק בעניין שירת הים ומה שראו בנ"י על ים סוף כמובא בספה"ק. לאחר הביא את הגמרא במסכת חגיגה על שני תלמידיו של רבי שהיו חרשים אילמים והתפלל עליהם ונרפאו והתברר שידעו את כל התורה כולה. ומביא גלגולי נשמות שהיו אלו אלדד ומידד שפרסמו את הנבואה 'משה מת ויהושע מכניס' שלא ברשות. מעניין לעניין עסק בענוותנותו של יהושע שלמרות שידע שהמרגלים תכננו להרוג אותו התבטל לצדיק והלך לתור את הארץ.
מעניין לעניין דיבר על הפירות שנשתבחה בהם א"י ועל הפירות הגדולים שהביאו המרגלים כמו"כ הוסיף הרב לדבר בעניין ט"ו בשבט ואמר שהמנהג לנטוע עצים הוא מנהג עתיק. לאחר מכן הביא את מעשה ביקורו של רבינו בארה"ק ובחיפה בתוך הדברים אמר כי כשמגיעים לרבינו הכל נמתק. ועסק בנושא פילגש בגבעה ומה שקראה רחל לבנימין "בן אוני" כי ראתה שיכחד כל השבט למעט שאול.
כמו כן חיזק הרב שליט"א בשיעור רבות על לימוד התורה ואמר כי שעה אחת של לימוד קצות החושן ביום שישי שווה יותר מ'משמר' בליל שישי. ודיבר בסוגיות התורה שהיו מחלוקות האחים ויוסף. ביניהם; מחלו' הכרתי ופלתי והרדב"ז בדעת הרמב"ם האם עוף נחשב בשר, והאם עוברים על "לפני עור" כשמגישים אבר מן החי לפני בן נֹח. וכן האם מותר למכור בני השפחה – האם היה מותר למכור את דן ונפתלי גד ואשר. את השיעור סיים הרב שליט"א במעלת שבט זבולון שהיה מביא את כולם לבית המקדש ובשל כך מביא שער הפסוקים שזבולון נמצא ב'כתר' בספירות שבטי י־ה.

לפניכם גלריית תמונות מהחבורה ומהשיעור בקודש פנימה:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *