צור קשר עם הרב ברלנד

"וְגַם בְּךָ יַאֲמִינוּ לְעוֹלָם" • שבת קבלת התורה בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

סיקור ותיעוד משבת קבלת התורה – פרשת יתרו התשפ"ד במחיצת הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

"תורה מסיני" זכינו גם בשבת זו שבת קבלת התורה לתפילת במחיצתו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א. קרוב לתשע שעות זכינו לשהות במחיצתו של מורינו הרב שליט"א.

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה מעט לפני הדלקת נרות (16:28), לאחר מכן קבלת שבת כאשר 'לכה דודי' שאורך למעלה מארבעים ושתים דקות בנעימות שאין כמותה, חייבים אנו לציין כי במשך שעה וחצי לאורך כל מנחה קבלת שבת ו'לכה דודי', קרוב לאלף איש – אנשים נשים וטף עומדים תחת כיפת השמים וטפטופי גשמי הברכה שיורדים בלילי שבתות. לאחר קבלת שבת שארכה כשעה, המשיך הרב כסדר תפילת ערבית וזמירות ליל שבת ולאחר שעתיים וחצי דקות נכנס בחזרה לביתו נאווה קודש בשעה 18:40.

בבוקר השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה מוקדם כשעתיים לפני הנץ החמה בשעה 4:30, כשתפילת שחרית אורכת כשעתיים החל מתיקון חצות וזמירות הבוקר, קורבנות ופסוקי דזמרה בחיות גדולה. כל הניגונים בהתלהבות, אמנם בשבת זו הרב שליט"א היה חלש, וזירז מעט בניגונים. אך גם התפילה הכי קצרה בשובו בנים אורכת שעות רבות. כל ניגון כשלוש ארבע דקות. השבת נועם הנשמות! את תפילת השמונה עשרה הרב שליט"א עומד בדקה של הנץ בשעה 6:30 כשעתים לאחר שהתחילה התפילה. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א.

השיא של השבת הוא כמובן מעמד עשרת הדברות. מורינו הרב שליט"א החל בקריאת התורה בשעה עשרה לשבע בבוקר, כאשר עולים בזה אחר זה בעלי השמחות והיארצייטים למיניהם. ואז כאשר הגיעה עליית עשרת הדברות מורינו הרב שליט"א כמובן כובד לעלות לתורה ולאחר הברכות, כל הציבור הגדול נדמו אנשים נשים וטף, עוף לא צייץ, ותינוק לא בכה, משה רבינו של הדור ידבר והאלוקים יעננו בקול "אנוכי" אין לתאר את הרוממות והיראה בשעת קריאת עשרת הדברות. את קריאת התורה חתם בר הבר מצווה שליט"א שמואל אייזיק לויט נ"י אשר השלים גם את ההפטרה של "חזון ישעיהו" בקול רם נהיר וצלול.

מעט לפני השעה 8:00 עמדו לתפילת המוספין. לאחר מוסף המשיך הרב שליט"א את התפילה כסדרה כל סיום התפילה כסדרה החל מ'קווה אל ה" עד לתיקון הכללי. לאחר סיום אמירת עשרת המזמורים שתיקן רבינו הקדוש בניגון ונעימה, קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס ומסר דברי אלוקים חיים בו דיבר על עניין דוד שרצה לכבוש עד רומא ועל הסוד שיש בהבדל בין הפסוקים "מי יובלני עיר מצור" ופעם אחרת שכתוב "מי יובלני עיר מבצר". בשעה 09:00 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר ארבע וחצי שעות של תפילה.

בזמן השקיעה נכנס הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש, לאחריה התקיים השולחן הטהור עם עריכת שלוש סעודות, במשך דקות ארוכות חילק הרב שליט"א שיריים. לאחר מכן החל בזמירות סעודה שלישית כדרכו בקודש כעשרים דקות שלאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך כרבע שעה. בסיום השירה זימן על הכוס והחל במסירת השיעור השבועי בספר 'פלא יועץ' בערך המעורר מקדושת האדם במשך רבע שעה. לפני תפילת ערבית שרו 'למנצח בנגינות' במשך חצי שעה (!). לאחר מכן תפילת ערבית של מוצאי השבת בשירה ובניגונים. וערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…'. ומלווה מלכה, בו מסר שיעור בחיי מוהר"ן. ונכנס לביתו נאווה קודש לאחר השעה שמונה בערב לאחר שלוש שעות בדיוק שזכינו להיות יחד עמו בשבת קבלת התורה – פרשת יתרו התשפ"ד.

לפניכם גלריית תמונות ממוצאי השבת: (התמונות באדיבות קבוצת הווצאפ: "הרב ברלנד צדיק הדור")

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *