צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי בת ים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א במעון קודשו

אמש יום שני ליל כ"ז שבט פרשת משפטים נכנסו אנשי שלומינו מהעיר בת ים לשמיעת שיעור מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א במעון קודשו.

לפניכם תקציר ממהלך השיעור שנמסר במשך כארבעים דקות;

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניינא דיומא, ועסק בכך שיש להתחזק בפרט בימים אלו של מלחמה כאשר נופלים מידי יום קדושים וטהורים. הרב הזכיר את ההתחזקות שיש בצבא שכל החיילים עושים תשובה ומבקשים ציציות ותהלים לפני צאתם לקרב.
לאחר מכן דיבר על מחלוקת הרמב"ן והרמב"ם על הסיבה שבגללה נתחייבו אנשי שכם הריגה. לאחר מכן הביא את הרמב"ם בהלכות תשובה (ה', ב') שאומר; "כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו". והרחיב בעניין זה. ותוך דבריו אמר כי אדם ביום הולדתו יכול לפעול הכל. וכמו ביום ההולדת כך גם כמשתתפים בברית מילה, פועלים את כל הישועות, לכן אמר הרב שצריך להגיע לכל ברית מילה שמתקיימת.
לאחר מכן הביא 'היכל הברכה' שאומר שבאמת עשו היה יותר גבוה מיעקב, ומכך שעשו ודוד היו אותו השורש "אדמוני" רק זה הלך לדרך הטוב וזה הלך לדרך הרעה.
בהמשך עסק במעלת ראש חודש ואמר שנוסח יעלה ויבוא הוא שער החמישים ובראש חודש – ברגע המולד אדם זוכה לשער החמישים. ובתוך דבריו חיזק את הנסיעה לקבר רחל אמנו.
עוד הוסיף הרב לדבר על עניין אליעזר שהלך לחפש לרבקה שידוך, ואז ראה "וכדה על שכמה" שהוא ר"ת עשו, והביא את דברי האמרי נועם שבזכות שהיה "מחריש" ולא הקשה על אברהם את הקושיא כיצד יתכן ששולח אותו להביא ליצחק אשה שתביא את עשו, אז זכה לראות את "יעקב עשו" שהוא בגימטריא "מחריש", והבין שעשו הוא רק הקליפה של יעקב.
את השיעור הרב סיים לאחר ארבעים דקות עם מעלת הנסיעה להר גריזים – הר ברכה השוכן סמוך לעיר הברית שכם. הרב שליט"א אמר כי פעם בחיים חייבים להגיע לשם. והזכיר את נסיעתו לשם לפני כשנה בה פקד את המקום והתפלל שחרית על הר ברכה הצופה אל קבר יוסף הצדיק.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *