צור קשר עם הרב ברלנד

ללמוד תורה עד שתצא אש מהאדם – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי יום ג', ד' אדר א' תשפ"ד

דבורה מהיום שנולדה הייתה כולה אש להבה, מאז שהיא הייתה תינוקת היא הייתה אש להבה לה’ יתברך. היא לא התחתנה מעולם, היא רק עבדה את ה', כל החיים שלה היו רק למען ה'.

לכן דבורה זכתה לכרטס את הרגל של האות קו”ף, "אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשִּׁירָה הַזֹּאת" (שמות טו א), שהקו”ף נהפכה לה”י.

צדק וצדקה, ע”י צדקה, כי הצדק זה דינים, כוכב צדק זה כוכב של דין, לכן אברהם לא יכל להוליד. "מִי הֵעִיר מִמִּזְרָח צֶדֶק" (ישעיהו מא ב), כדי שאברהם יוכל להוליד היו צריכים להחזיר את כוכב צדק ממערב למזרח. עכשיו כוכב צדק זורח במזרח, פעם הוא זרח במערב.

מי שיודע להזיז את כוכב צדק, כמו מְתוּשֶׁלַח שהזיז את השמש. כי אברהם אמר לנמרוד, אתה יודע להזיז את השמש? נמרוד אמר שהוא ברא את השמש ואת הירח, כמו פרעה "לִי יְאֹרִי וַאֲנִי עֲשִׂיתִנִי" (יחזקאל כט ג).

אז באה דבורה הנביאה והראתה ש"מִן שָׁמַיִם נִלְחָמוּ הַכּוֹכָבִים מִמְּסִלּוֹתָם נִלְחֲמוּ עִם סִיסְרָא" (שופטים ה כ), היא הזיזה את כל הכוכבים, היא ביטלה את סדר המזלות.

דבורה הנביאה ידעה להזיז את כל הכוכבים שבעולם, כי באמת יבין מלך חצור היה צריך לנצח. על סיסרא נאמר וסיסרא מחרושת הגוים (חרושת הגויים הוא אתר מקראי בקרבת נחל קישון. הוא מוזכר בספר שופטים בתור מקום מושבו של סיסרא, שר הצבא של יבין מלך חצור), אם סיסרא היה נותן צעקה אחת הוא היה מפיל חומה, "וַיַּזְעֵק סִיסְרָא" (שופטים ד יג). סיסרא היה ענק, היה לו 900 דגים בזקן כשהוא היה טובל בקישון.

העבודה של האדם זה להיות מוקף באש – אדם צריך ללמוד תורה ואז תצא ממנו אש להבה. כמו שכתוב בדף קל”ז בחולין שרב היה לומד עם רבי והיה יוצא אש.

רב (תלמידו של רבי) שהוא כבר אמורא והיה יוצא אש ממש מהפה של רב.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *