צור קשר עם הרב ברלנד

וַיְבָרֶךְ אֹתָם מֹשֶׁה • שבת פרשת פקודי־חזק בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ברחמיו הגדולים גם בשבת זו – פרשת פקודי חזק התשפ"ד הגם מצבו הבריאותו של הרב שליט"א, זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה בשעה 17:27 כרבע שעה לאחר הדלקת נרות והחל בשירת אור זרוע במשך כ20 דקות ולאחריה תפילת מנחה. חייבים אנו לציין כי בעת השירה הרב שליט"א למרות כאביו ויסוריו הרבים ברגלו. לא התחשב בכלום, וקפץ ופיזז כדוד בשעתו כנגד ארון הברית. והיה בחיות ובחדווה עצומה שלא מעלמא הדין! בסיום תפילת מנחה סדר ההתקשרות עפ"י הנוסח שחיבר מורינו הרב שליט"א. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' וכל המזמורים. 'לכה דודי' ארך המון זמן, יותר מהרגיל כחמישים דקות! רק לכה דודי יחד עם מורינו הרב שליט"א והציבור בחיות ובהתלהבות שאין כמוהו. לאחר מכן המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים. לאחר מעריב הרב שליט"א שר את הזמירות לליל שבת שלפני הקידוש. בסיום הזמירות נכנס לביתו בשירת 'שבענו מטובך' שעתיים ועשרים של תפילת ליל שבת נכנס בחזרה לביתו נאווה קודש בשעה 20:10 לאחר שעתיים וארבעים ושלוש דקות.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 4:47 כשתפילת שחרית אורכת למעלה משעתיים ועשרה החל מתיקון חצות עטיפת הטלית, קורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה. למרות מצבו הרפואי של הרב שליט"א כפי שפורסם כאן, שלא היה במשך כל השבוע הרב שליט"א לא נותן לעצמו מנוחה ועומד ושר יחד עם כל הניגונים בהתלהבות פסוקי דזמרה כשמם כן הם מזמרים ומשבחים לה' יתברך. בשבת זו בלטו השירים בהם הרב האריך יתר מהרגיל; שירת 'לגוזר ים סוף לגזרים' שלפני ברוך שאמר במשך כ־5 דקות. 'כי כל פה לך יודה' בנשמת כל חי האריך בהודיה בשירה בחדווה במשך כעשר דקות בחיות עצומה. ואם לא די בכך אזי בפסוקי 'יוצר אור' בשירת 'אין ערוך לך' ההתעוררות אשר כמעט והלב אין יכול להכילה, הרב שליט"א חוזר שוב ושוב ועיניו הופכים למעיין דמעות של כיסופים וערגה. אחחח אין לתאר ולשער. את תפילת שמונה עשרה הרב שליט"א עומד רק בשעה 6:40 – כמעט שעה לאחר הנץ החמה. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה שארכה למעלה מארבעים דקות. כאשר עולים בזה אחר זה בעלי השמחות והיארצייטים למיניהם למעלה מעשרים וחמש עולים, כמו כן הרב שליט"א מעלה לתורה אורחים מחוץ לעיר אשר זכו לשבות כאן. עם סיום חומש שמות, מורינו הרב שליט"א הורה לשאוג את 'חזק חזק ונתחזק' שישמעו עד אומן… כלשונו, ואכן אין ספק כי השאגה הדהדה הרחק עד לחומות ירושלים. ניתן לציין כי את ההפטרה קרא נער בר־המצווה דוד נ"י בהר"ר נתן תפילנסקי שליט"א.

לאחר קריאת התורה הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך כשבע דקות. ועמד הרב שליט"א לתפילת מוסף בשעה 07:00. וסיים את התפילה כסדרה החל מ'קווה אל ה" ועד לאחר 'אנעים זמירות'. לאחר מכן הוסיף לומר בניגון ונעימה את עשרת המזמורים שתיקן רבינו הקדוש לומר – תיקון הכללי. ובסיום קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור במשך כרבע שעה. בשעה 08:23 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר שלוש שעות וחצי של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף ושיעור.

לאחר התפילה התקיים במעונו של מורינו הרב שליט"א שתי בריתות זו אחר זו, ברית ראשונה לבן הר"ר מרדכי חילו חתן הר"ר חנן ועקנין מאנ"ש דחדרה. ויקרא שמו בישראל דוד. ולאחר מכן הברית לבן הר"ר יעקב רז ויקרא שמו בישראל יהודה. יה"ר כשם שזכו להכנס לברית על ברכיו של הצדיק כן יזכו להכנס לתורה לחופה ולמעשים טובים.

ארוע מעניין שקרה השבת, בכך שמורינו הרב שליט"א במהלך צהרי יום השבת לא חש בטוב, ובהמלצת רופאו האישי הרב שליט"א התכוון שלא לרדת לבית הכנסת, מפני שמרוב מסירותו למען הציבור בכל שבת עולה בבריאותו. אחד הגבאים תפס תושיה והציע לרב שיצא למרפסת ביתו היכן שמתקיים בכל יום תפילת ערבית ושם נזכה לעת רעווא דרעווין. ברחמיו הגדולים זכינו שמורינו הרב שליט"א יסכים לכך ובשעה 17:50 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש במרפסת ביתו, לאחר שירת 'ברוך הוא' במשך כ־3 דקות. קרא בתורה – ויקרא – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד שמונה עשרה. בסיום תפילת מנחה של שבת. על מקומו במפרסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות. והחל מיד בעריכת השולחן הטהור של סעודה שלישית. כמובן כשהרב שליט"א למעלה אז אינו מחלק שיריים מפני שהתלמידים אינם קרובים אליו, ועל כן כדרכו בקודש זה רבות בשנים החל מיד בזמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך שלושים וחמש דקות! למרות חלישותו הרבה, התחזק הרב להאריך בשירה כשכל הזמן עומד הוא. כאשר שוב ושוב חוזר על הוא הקטע המעורר 'רברבין עובדך ותקיפין… מכיך רמיא וזקיף כפיפין'!!. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כעשר דקות. בסיום השירה הרב שליט"א זימן על הכוס בשעה 19:12. לאחר ברכת המזון החל בשירת 'למנצח בנגינות' במשך 7 דקות. בסיום הרב התחיל תפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים. לאחר מעריב באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' שוב במשך 35 דקות! הייתה חיות ושמחה מיוחדת שלא זכור שבתות רבות.

לאחר מעריב הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…'. לאחר הבדלה מיד נטל הרב את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור בספה"ק 'חיי מוהר"ן' ודיבר בעיקר על עניין ז' אדר הילולת משה רבינו ועל החיוב לנסוע למירון ששם התגלותו של משה רבינו ביום ז' אדר כפי שמסר ביום חמישי האחרון. לאחר הזמירות זימן על הכוס. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 21:07 לאחר אריכות רבה של ארבע שעות ושלוש עשרה דקות שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד סוף מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כעשר שעות וארבעים דקות, להם זכינו בצל הקודש בשבת פקודי ו' אדר־ב' התשפ"ד. ניתן לציין כי הרב שליט"א נכנס לביתו באווירת הפורים המתקרבת עם שירת 'ליהודים ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר…'!

שבוע טוב לכלל עמך בית ישראל!

במים אחרונים סעודה שלישית:

בתפילת ערבית מוצאי שבת קודש

בהבדלה

בסעודה רביעית

בדביקות

בשיעור בחיי מוהר"ן מלווה מלכה

החל עלינו את ששת ימי המעשה

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *