צור קשר עם הרב ברלנד

"כָּל מָה שֶׁאֲנַחְנוּ שׁוֹתִים זֶה בִּזְכוּת בְּאֵרָהּ שֶׁל מִרְיָם" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב יום שני פרשת ויקרא ליל ט' אדר־ב':

"כל יום נהרגים עשרה יהודים, כי לא כל אחד שבר את השאומי שלו, ולא כל בת הולכת ארוך עד הקרסול. כשכל בת תלך ארוך עד הקרסול שום יהודי לא יהרג, המלחמה תפסק.
ורבי עקיבא שבר את השאומי שלו, אז הוא זכה ש"ויקרא אל משה" גימטריא "רבי עקיבה". זה הוא זכה בזכות שהוא שבר את השאומי שלו. [סוד] א' זעירא, כל זה אומר המגלה עמוקות אופן ע"ג "ויקרא אל משה" זה רבי עקיבא. שעל ידי שמשה זכה להכנס בנשמת רבי עקיבא, הוא גם שבר את השאומי שלו, ודבורה שברה את השאומי שלה. אז היא זכתה לעמודא דנורא – שהייתה מוקפת בעמוד אש.
כי כל הבנות בבית שני היו עפות באוויר. כל הבנות היו נביאות – שש מאות אלף נביאים – ששים ריבוא, כולם היו עפות באוויר מרוב התשוקה להתפלל בכותל, בבית המקדש. היו עפות מציפורי, מכפר שמאי, מבית הלל, מחניתה, ממטולה, כולם היו עפות באוויר. וחוזרות הבייתה לפני הנץ שיספיקו לשלוח את הילדים לחדרים, כל ילד ציידו אותו בתיקון הכללי ביד ימין, וסנדוויץ' ביד שמאל ועוד מימיה עם תה חם. וכל אמא דאגה לבן שלה, הספיקה לחזור מהכותל – מבית המקדש, לחזור עוד לפני שהילדים הולכים לחיידר, להגיע להסעות.
כי הגאולה תהיה רק על ידי הנשים הצדקניות, רק על ידי הנשים שלא הסכימו להתגרש מהבעלים, לא הסכימו להפרד. הבעלים נשברו לרסיסים [מגזירת פרעה] אבדו את האמונה. עמרם היה הראשון שהתגרש, מרים אמרה לו; אתה יותר גרוע מפרעה, מה אתה מגרש את אמא. נשארתי לבד, אין אמא, אין אבא, מי יקח אותי? איזה גוי יקח אותי… מצרי יקח אותי. איך עזבת את אמא!? פרעה רק גזר על הזכרים, אתה גוזר שבכלל לא יהיה ילדים בעולם, אתה יותר גרוע מפרעה. אז התפילה של מרים התקבלה, בזכות מרים יש עם ישראל. לכן הבאר זה 'בארה של מרים' המים ששותים מהכינרת, כל הכינרת היא בארה של מרים. כל מה שאנחנו שותים זה בא מהכינרת, זה בא בזכות מרים. לכן כל מוצאי שבת בארה של מרים הולכת בכל הבארות, בכל הברזים ומתמלא כל הברזים מבארה של מרים. כי העיקר זה מרים הנביאה, שה' שלח את מרים הנביאה. ובזכות הנשים הצדקניות תהיה עכשיו הגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!
"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *