צור קשר עם הרב ברלנד

וַיַּקְהֵל מֹשֶׁה אֶת כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל • שבת פרשת ויקהל־שקלים בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת זו – פרשת ויקהל־שקלים, מברכין אדר־ב' התשפ"ד זכינו לשבת מרוממת ומלאה וארוכה כפי שלא היו שבתות רבות. בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה בשעה 16:47 מוקדם מהרגיל והחל בשירת אור זרוע במשך כ10 דקות, ולאחריה תפילת מנחה, בסיום תפילת מנחה סדר ההתקשרות עפ"י הנוסח שחיבר מורינו הרב שליט"א. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' וכל המזמורים. 'לכה דודי' ארך כחצי שעה יחד עם מורינו הרב שליט"א והציבור בחיות ובהתלהבות שאין כמוהו. לאחר מכן המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים. לפני הזמירות לליל שבת הרב שליט"א קרא את התפילה למולד חודש אדר־ב'. בסיום שעתיים ועשרים של תפילת ליל שבת נכנס בחזרה לביתו נאווה קודש בשעה 19:19.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 4:27 מעט מוקדם מהצפוי, כשתפילת שחרית אורכת למעלה משעתיים ועשרה החל מתיקון חצות וזמירות הבוקר, קורבנות ופסוקי דזמרה בחיות גדולה. כל הניגונים בהתלהבות. בשבת זו בלטו השירים בהם הרב האריך יתר מהרגיל; שירת 'כי כל פה לך יודה' בנשמת כל חי האריך בהודיה כ5 דקות בחיות עצומה, שמונה עשרה הרב שליט"א עומד רק בשעה 6:42 – כעשרים דקות לאחר הנץ החמה. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה שארכה למעלה מארבעים וחמש דקות, כאשר עולים בזה אחר זה בעלי השמחות והיארצייטים למיניהם למעלה מעשרים וחמש עולים.

לאחר קריאת התורה הרב מיד ערך את ברכת החודש למולד חודש אדר־ב' והשבוע לא שרו את הניגון אך זכו לומר את 'אשרי' לאחר זמן רב שלא אמרוהו על ניגון 'זרעא חיא וקיימא'. ועמד הרב שליט"א לתפילת מוסף בשעה 08:20. לאחר סיום התפילה קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור בו דיבר על פרשת ויקהל ואבני החושן הרב אמר שאבני החושן היו מאירים כמו שמש, ועוד אמר הרב כי הצדיק מאיר כל חושך שבעולם בסיום השיעור הרב החל לשיר 'אודם פטדה וברקת…'. בשעה 08:04 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר שלוש שעות וחצי של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף ושיעור. ניתן לציין כי קודם שנכנס לביתו הודיע כי תפילת מנחה תתקיים בשעה 17:15 ונטילת ידיים של סעודת שלישית ערב ראש חודש תתקיים לפני השקיעה בכדי לא להכנס לספק 'יעלה ויבוא'.

בשעה 17:21 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש, והחל בשירת 'ברוך הוא' במשך כ־3 דקות. לאחר מכן קריאת התורה – ויקהל, שלושה קרואים. ושמונה עשרה. בסיום תפילת מנחה של שבת. הרב שליט"א ירד לחדרו ליטול את ידיו לשלוש סעודה. וכעבור פחות מדקה נכנס בחזרה לעריכת השולחן הטהור של סעודה שלישית. חשוב לציין כי אכן מורינו הרב שליט"א נטל את ידיו שתי דקות לפני שקיעת החמה כפי שהורה לאחר תפילת שבת בבוקר. במשך דקות ארוכות חילק הרב שליט"א שיריים, מיני פירות, ומתיקה. לאחר מכן החל בזמירות סעודה שלישית כדרכו בקודש כעשרים דקות לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך כעשרים דקות כאשר שוב ושוב חוזר על הוא הקטע המעורר 'רברבין עובדך ותקיפין… מכיך רמיא וזקיף כפיפין'!!. בסיום השירה הרב שליט"א זימן על הכוס בשעה 19:01. לאחר ברכת המזון החל בשירת 'למנצח בנגינות' תוך כדי השירה החל במסירת השיעור השבועי בספר 'פלא יועץ' בערך המעורר מקדושת האדם ומעניין הכנעת המן עמלק ודיבר במשך מספר דקות. לאחר השיעור הרב התחיל תפילת ערבית של מוצאי השבת עם לפני התפילה שירת 'למנצח בנגינות'. ניתן לציין כי בתפילת מעריב מורינו הרב שליט"א היה באש להבה ובהתלהבות מיוחדת שלא זוכים לראות בכל יום.

לאחר מעריב הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…' באריכות גדולה. לאחר הבדלה הרב נטל את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א עם כל אנ"ש שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת תוך שהוא מחלק שיריים ומברך את הבאים על שולחנו הטהור. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור בספה"ק 'חיי מוהר"ן'. לאחר הזמירות זימן על הכוס יחד עם שבע ברכות לחתן הנ"ל. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 08:26 לאחר שלוש שעות וחמש דקות שזכינו להיות יחד עמו מתפילת מנחה עד סוף מלווה מלכה.
סה"כ כל השבת כתשע שעות, להם זכינו בצל הקודש
בשבת ויקהל־שקלים כ"ט אדר־א' התשפ"ד.

שבוע טוב לכלל עמך בית ישראל!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל הַקַּטְנוּת שֶׁהָאָדָם עוֹבֵר זֶה רַק הֲכָנָה לִקְרִיעַת יַם סוּף הַפְּרָטִית שֶׁלּוֹ!! • שביעי של פסח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מדוע דווקא בערב שביעי של פסח יורדים לקטנוּת המוחין? ומה אמרו עם ישראל למשה רבינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *