צור קשר עם הרב ברלנד

סוֹד "בְּכָל מַלְכוּתוֹ כִּי רַבָּה הִיא וְכָל הַנָּשִׁים יִתְּנוּ יְקָר" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב מוצאי שושן פורים פרשת צו ליל ט"ז אדר־ב':

"אז דבורה הנביאה שברה את השאומי שלה, אז היא זכתה לעמודא דנורא שהייתה מוקפת בלהבות אש, כמו שכתוב אשת לפידות שכל היום הייתה מוקפת בלהבות אש, גם יעל שברה את השאומי, אז היא זכתה שהיא הייתה מוקפת בלהבות אש. והיא דקרה את סיסרא מחצה רקתו, הוציאה את הנשמה של רבי עקיבא. [היא] ידעה איפה הנשמה, [היא] הייתה נביאה. פעם כל ילדה הייתה נביאה, ילדות בגיל שלוש עשרה היו נביאות. כמו שרח בת אשר שאמרה יוסף חי! יוסף חי! רצו לחסל אותה, חיסול ממוקד, קראו לחמאס. מה את מגלה לאבא [יעקב], כאלה דברים?! הוא יהרוג את כולנו! צריכים לחשוב, לשלוח איזה כושי מישהו. מה את אומרת?!. עשרים ושתיים שנה אבא יושב אבל, עם שק ואפר על הרצפה. אם הוא יודע שיוסף חי, אז הוא יהרוג פה את כולם. מה, אז מי חטף אותו?!. כי הוא חשב שהג'יהאד חטף אותו החמאס חטף אותו, הוא חטוף אל חאן יונס, ברפיח, מי יודע איפה הוא היה. אי אפשר להגיד: 'אבא יוסף חי'. עשו חרם מי שיגיד יוסף חי הוא בחרם, הוא חייב מיתה. כי הוא מסכן את כל האחים, כי אם יעקב ידע שהאחים חטפו אותו אוי ואבוי, לא ישאר אח אחד בחיים.
אפילו רחל שהייתה הכי צדיקה בדור גנבה טרפים. הוא אומר מה את גונבת טרפים… הוא [לבן] יעשה טרפים חדשים, הוא ישחט מישהו. היה לו כמו רבה שחט את רבי זירא, אז גם לבן ישחט מישהו יעשה ממנו טרפים. כך אומר המדרש תנחומא והפרקי דרבי אליעזר בפרק שלושים ושש, שחטו מישהו עשו טרפים, היה מדבר, שמים ציץ זהב מתחת ללשון, והוא מספר סיפורים, והוא אומר איפה [יעקב] ברח, להר הגלעד. אף אחד לא יודע, אולי הוא ברח להודו, אולי הוא ברח לבודה מי יודע לאן הוא ברח, צפון דרום, אולי למוסקבה. אי אפשר לדעת איפה הוא ברח. אבל היה טרפים [והם] היו אומרים [בכישוף]. אז לקח שבע ימים עד שהוא ידע איפה הוא ברח, ואחרי שבע ימים הוא עשה דרך שבעת ימים ביום אחד.
אבל לא אומרים שרח בת אשר לא הייתה בסדר בכלל, מה את מספרת לאבא שיוסף חי, עשרים ושתיים שנה אבא יושב ובוכה ולא מגלים לו. הקפדה אחת, הקפדה אחת על רחל והיא מתה. וזה עוד גנבה טרפים פה גנבו את האח, כולם ימותו, כל העשרה אחים שהיו במכירה, לא ישאר זכר מכל אחד. מה את מביאה כאלה דברים מה את מי את? מה את חושבת שמותר לך לגלות? אוי ואבוי לך, אז ברוך מבנים אשר, אשר זה השם הכי חשוב מכל השמות. "ברוך מבנים אשר" זה גימטריא חכמה בינה ודעת. עם גימטריא דעת ויראת ה', גימטריא עצה וגבורה. הכל זה יוצא בדיוק, גימטריא "ברוך מבנים אשר". אז אשר הוא זכה לבת, "באשרי כי אשרוני בנות" כי הבנות הם שם הויה, בנות הם כולם שם הויה, ומזה זכה אשר שכל הבנות היו שם הויה. לכן כהנים גדולים לקחו רק משבט אשר, בנות משבט אשר.
כי כל בת היא שם הויה. לכן "כי אשרוני בנות" כי הבנות הם שם הויה כמו שכתוב "ונשמע פתגם המלך אשר רבה היא" "היא" זה ה'. "וכל הנשים יתנו יקר" – "וכל" זה ו', "הנשים יתנו, יקר" זה עוד ה' שתי יודי"ם פעמיים שם הויה כל אשה [היא] פעמיים שם הויה.
אז על כל פנים לכן הגאולה תהיה רק על ידי הנשים שהם בזכות הצניעות, בזכות ששברו את השאומי תבוא הגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!
"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל הַקַּטְנוּת שֶׁהָאָדָם עוֹבֵר זֶה רַק הֲכָנָה לִקְרִיעַת יַם סוּף הַפְּרָטִית שֶׁלּוֹ!! • שביעי של פסח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מדוע דווקא בערב שביעי של פסח יורדים לקטנוּת המוחין? ומה אמרו עם ישראל למשה רבינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *