צור קשר עם הרב ברלנד

מיוחד: קידוש לפורים מפי הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש בחג הפורים דמוקפים מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ערך לאחר סיום קריאת המגילה ותפילת שחרית כבכל שנה 'קידוש לפורים' כשמתחיל הוא בבדיחותא דמילתא לפורים וממשיך הוא לסודות נוראים וטמירים המתגלים בפורים. לפניכם הקידוש המלא והשיעורים שנמסרו אחריו:

הקידוש:

"ויכולו השמים והארץ וכל צבאם ויכל אלוקים ביום השביעי אשר עשה ויתלה את ושתי ואת המן ואת עשרת בניו…". ושבעים בנים היה לו שכולם ראשי ישיבות, וכולם חזרו בתשובה. וכולם הלכו למרדכי לבקש סליחה, כל הבנים של המן היו צריכים ללכת לבקש סליחה ממרדכי, לנשק את כפות רגליו. וגם ושתי בזכות זה תהיה הגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!

בסיום דברים אלו בירך הרב שליט"א הגפן ושתה כמצוות היום (מיץ ענבים) לאחר מכן החל במסירת שיעור בגדולת יום הפורים:

פורים זה תחיית המתים, מתקנים את חטא אדם הראשון. כי ה' שאל את אדם הראשון מה אתה רוצה [איזה עונש על החטא?], סקילה, שריפה, הרג, [או] חנק. הבאת מיתה לעולם, כל השואות זה בגלל אדם הראשון. תבחר לך משהו לכפרה, או סקילה או שריפה או הרג או חנק. אז אדם הראשון אמר תתלה אותי על העץ. "המִן העץ" אומר הדעת זקנים בעלי התוספות "המִן העץ" – אדם הראשון אמר להקדוש ברוך הוא, תתלה אותי על העץ, אכלתי מעץ הדעת, תתלה אותי על עץ הדעת. אמר לו ה' תבחר לך איזה כפרה, תמצא לך כפרה. אז הוא הסתכל עד סוף הדורות, הוא ראה את המן הרשע, הוא אמר: "רבונו של עולם המן הרשע זה כפרתי, זה חליפתי, זה תמורתי, זה המן ילך למיתה ואנחנו כולנו נכנס לחיים טובים ולשלום לתחיית המתים במהרה בימינו אמן"!.

לאחר מכן אמר קדיש יהא שלמא ומסר שיעור נוסף הפעם בסודות נוראים וגנוזים על דרך הסוד והרמז הטמונים במגילה:

אז ארבע פעמים שם הויה במגילה, "כל זה איננו שווה לי" זה [סופי תיבות] שם הויה, "[כי] כלתה אליו הרעה" אז הוא ראה שזה שם הויה, שהוא היה ראש השרים תוך שלושה ימים הוא ירד לעמקי שאול תחתיות, נתלה על העץ. [המקום הנוסף שמרומז שם הויה הוא:] "יבוא המלך והמן".

כי אסתר ידעה את השם המפורש, כי פעם כל אשה ידעה את השם המפורש. ולכן זה מרומז "ונשמע פתגם המלך כי רבה היא וכל הנשים יתנו יקר" – אז "היא וכל הנשים יתנו יקר" זה עוד פעמ[ים] שם הויה, שכל אשה זה שם הויה. כל אשה היא בעצם שם הויה. ולכן האשה היא אחראית על הכל, היא אחראית על הגאולה, וגם על ידי הנשים תהיה הגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *