צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור במעון קודשו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לתושבי בית שמש

אמש יום רביעי פרשת צו־פרה – ליל י"ח אדר־ב', נכנסו אנשי שלומינו מהעיר בית שמש לשיעור במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א. מורינו הרב שליט"א מסר להם שיעור במשך כארבעים דקות לפניכם התקציר מתוך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין הקושיות שהיו לאליעזר על אברהם אבינו ששולח אותו לקחת אשה ליצחק דייקא מהמשפחה הגרועה ביותר בעולם – כשאביה הוא בתואל ואחיה הוא לבן הארמי. לאחר מכן דיבר בסוגית אשו משום חציו או משום ממונו. לאחר סיפר את המעשה כיצד הגיע הרב שמואל הורביץ זצ"ל לאומן בערוב ימיו ומכך שהבטיח שמי שיקח אותו לאומן אזי יתן לו את העולם הבא שלו. ועוד סיפר נוראות על עבודת ה' המופלאה של גדולי זקני ברסלב בדורות הקודמים. מעניין לעניין עבר לעסוק בסוגית 'חידודא קודם לליבונה' וכמובן דיבר מהמעשה שרבה שחטיה לרבי זירא. וחיזק רבות על לימוד הגמרא. והמשיך לעסוק בסוגיות בהם 'מרובה', 'קב בארבע אמות' בהרחבה גדולה וביתר פירוט. תוך כדי חידש ש"אלו מציאות" זה גימטריא "רבי נחמן" וזה לרמז על דברי רבינו שכל האבידות אצל הצדיק. לאחר מכן דיבר על הנערים שנהרגו בתאונה הקטלנית לפני כשבועיים ובפרט הזכיר את נחמן וזאנה ז"ל שהיה מחזק את כל הבחורים לשבור את המכשירים הטמאים. בסיום השיעור חזר להתחלה על אליעזר עבד אברהם שבזכות שאברהם כביכול ביזה אותו וקיבל את הביזיונות באהבה, זכה להכנס עם הגוף לגן עדן.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *