צור קשר עם הרב ברלנד
ציור: יהושע ויסמן

אמר תיקון הכללי וניצל מירי ישיר של טיל נ"ט לעבר הטנק • ראיון עם נהג טנק מעזה

"תגיד תיקון הכללי אחד שווה את הכל! תיקון הכללי אחד שווה יותר מאלף חרבות ומאלף חיצים ומאלף קשתות!" כך אמר מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעורו לפני כשבועיים. לפניכם ראיון מופלא שנערך בקו המידע דחסידי ברסלב על נס שהציל ארבעה חיילים בטנק בזכות תיקון הכללי.

אנחנו רוצים לשמוע סיפור נס הצלה של ארבע חיילים בטנק בזכות התיקון הכללי, אתנו על הקו נהג טנק בחטיבה 12 גדוד 184 במילואים יצחק שלום לך:

שלום וברכה. בשמחת תורה הייתי בחו"ל, תוך מספר ימים חזרתי לארץ התגייסתי למילואים יום למחרת. היה בגלל הגיוס ההמוני היה מחסור בתחמושת וציוד כשזה הגיע הכנו את הטנקים וירדנו למשימות הגנה בעוטף עזה. במלחמה הזאת אני נהג בטנק, הנהג יושב הכי מקדימה. טנק מרכבה סימן 3, שאין לו מעיל רוח וכמובן הסכנה גדולה מאוד במקרה של פגיעת נ"ט. ניתן לציין שזה הטנק הכי ישן של צה"ל כיום.
ישנם כוחות שנכנסו במטרה לכבוש ולהתקדם כמה שיותר מהר. המטרה שלנו הייתה עקב בצד אגודל לטהר את כל קיני הטרור בבית חאנון. הימים הראשונים ללחימה היו מאוד מבלבלים, אתה אף פעם לא יודע מה מותר ומה אסור, איפה מסוכן יותר והיכן פחות עד שנכנסים לשגרת מלחמה של טיהור בתים והשמדת מטרות.
בתחילת המלחמה מישהו הביא לי תיקון הכללי, לקחתי אותו ושמתי בכיס. כשנכנסנו כבר השתדלתי להגיד פעם אחת ביום תיקון הכללי, ביחס לחיילים אחרים, בתור נהג טנק יש יותר זמן פנוי. באותו היום המדובר, היינו בפעילות אך הסתתרנו תחת מחסות לטנקים ומשכך בתור נהג לא הייתי רלוונטי כ"כ, אז הוצאתי את התיקון הכללי וקראתי, כשסיימתי את הפרק האחרון ואמרתי את המילים "כל הנשמה תהלל י־ה הללוי־ה". יצא מחבל מולינו וירה טיל נ"ט בנס גלוי שלא ניתן להסביר אותו אלא ע"י זכות התיקון הכללי הנ"ט יד נעלמה הסיטה אותו פנימה, סטה במספר סנטימטרים בודדים מהמטרה. חשוב לציין שגם אלו שהיו מחוץ לטנק לא נפגעו במאומה.

"תיקון הכללי אחד שווה יותר מאלף חרבות חיצים וקשתות!" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *