צור קשר עם הרב ברלנד

וַיְבָרֲכוּ אֶת הָעָם וַיֵּרָא כְבוֹד ה' אֶל כָּל הָעָם • שבת פרשת שמיני בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת שמיני פרשת החודש – מברכין ניסן התשפ"ד, זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא מהתפילות השיעורים והסעודות בצל הקודש:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה כשעה לפני השקיעה! בשעה 18:06 דקות. והחל בשירת אור זרוע במשך כעשרים וחמש דקות בחיות גדולה. ולאחריה תפילת מנחה. בסיום תפילת מנחה אמר את סדר ההתקשרות 'מודה אני לפניך ששמת חלקי…' 'הריני מוסר' 'הריני מקשר' מורינו הרב שליט"א אומר מילה במילה וכולם אחריו. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' מזמור אחר מזמור בחיות עם כל האש והברען. לאחר מכן החל בנעימות שירת 'לכה דודי' שארכה כשלושים ושתיים דקות. לאחר מכן המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים. לאחר מעריב הרב שליט"א שר את הזמירות לליל שבת שלפני הקידוש. בסיום הזמירות נכנס בשירת 'שבענו מטובך' בחזרה לביתו נאווה קודש בשעה 20:40 לאחר שעתיים וחצי של תפילת מנחה קבלת שבת ערבית וזמירות שבת.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 4:40 הרב אמר ברכות התורה והתחיל את תפילת שחרית כסדרה החל מתיקון חצות – תיקון לאה, קורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה לא הייתה אריכות מיוחדת במזמורים השבת. בדיוק לפני 'ברוך שאמר' הגיע זמן טלית והרב שליט"א בירך על הטלית והביאו לו טלית חדשה ובירך שלושה ברכות: מלביש ערומים, להתעטף בטלית, וכמובן ברכת שהחיינו. ניתן לציין כי הרב שליט"א את תפילת שמונה עשרה הרב שליט"א עומד סמוך ונראה להנץ החמה. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה שני ספרים שמיני, ופרשת החודש. שארכה למעלה מחמישים דקות. כאשר עולים בזה אחר זה בעלי השמחות והיארצייטים למיניהם למעלה משלושים עולים, כמו כן הרב שליט"א מעלה לתורה אורחים ומקורבים אל הקודש פנימה. עם סיום הקריאה של פרשת צו, הביאו את ספר התורה השני – פרשת החודש. ניתן לציין כי את ההפטרה השבוע קרא מורינו הרב שליט"א. לאחר קריאת התורה הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך כעשר דקות. וערך את ברכת החודש, הרב שליט"א הכריז שבמולד שיתקיים ביום שני 23:36 ו-7 חלקים, כולם יאמרו תיקון הכללי. חידוש מעניין היה בשבת מברכין זו שאת הניגון של ברכת החודש הרב לא שר כדרכו בקודש בניגון החופה, אלא בניגון 'יחדשהו' ששרים בברסלב בסעודה שלישית של שבת מברכין. בסיום ברכת החודש ניגן 'כי לקח טוב'
עמד הרב שליט"א לתפילת מוסף בסביבות השעה 07:30.
וסיים את התפילה כסדרה החל מ'קווה אל ה" ועד לאחר 'אנעים זמירות'. לאחר מכן הוסיף לומר בניגון ונעימה את עשרת המזמורים שתיקן רבינו הקדוש לומר – תיקון הכללי. ובסיום קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור במשך כעשרים ושלוש דקות. כזכור גם בשבת שעברה האריכות הייתה בעיקר מאחר קריאת התורה. רק בשעה 08:25 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר קרוב לארבע שעות (3.45) של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף ושיעור.

בשעה 19:25 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש במרפסת ביתו, ומיד אמר קדיש והחל באמירת 'בריך שמיה' ובשירת 'יהא רעווא' במשך כ־5 דקות. לאחר מכן קרא בתורה – תזריע – שלושה קרואים. יש לציין אנקדוטה מעניינת שארעה בקריאת התורה של שבת זו לכהן עלה ר' אברהם זאבי שבשבת בבוקר נולדה לו במזל טוב בת, והספיק להגיע מבית החולים (בירושלים) לתפילת מנחה אצל הרב וכבר מספר שעות לאחר הלידה לקרוא שם. הרב שליט"א נתן את השם והתחיל לשיר את שירת 'תליי אייי לללייי…' במשך חמש דקות שוב ושוב… בכזה חיות שאי אפשר לתאר כלל! לאחר מכן מיד תפילת שמונה עשרה. בסיום תפילת מנחה של שבת. על מקומו במפרסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות. והחל מיד בעריכת השולחן הטהור של סעודה שלישית. כדרכו בקודש החל עם הכזית הראשון בזמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך חצי שעה חוזרים עשרות פעמים על כל הבתים הנוראים של הזמר הטמיר הזה. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כשתי דקות, לאחר מכן עבר לשירת 'כה אמר זכרתי לך חסד נעוריך' במשך כרבע שעה. בסיום השירה בשעה 21:05 הרב שליט"א זימן על הכוס עם שבע ברכות לחתן ר' נתן בהר"ר אהרון ברנד ולחתן ר' יצחק קאופמן. לאחר ברכת המזון החל בשירת 'למנצח בנגינות' במשך רבע שעה בחיות גדולה. לאחר מכן הרב התחיל תפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים. לאחר מעריב באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' במשך 10 דקות.

לאחר מעריב הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…'. לאחר הבדלה מיד נטל הרב את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר רבע שעה של שיעור בספה"ק 'חיי מוהר"ן' דיבר בעיקר מהשיחה שרבינו ביום החופה שלו תפס את ר' שמעון ורץ עמו לשדה. לאחר הזמירות זימן על הכוס עם שבע ברכות לחתנים הנ"ל. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:50 לאחר אריכות של שלוש שעות ועשרים וחמש דקות שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד סוף מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כתשע שעות וארבעים דקות להם זכינו בצל הקודש בשבת שמיני כ"ז אדר־ב' התשפ"ד.

שבוע טוב וחודש טוב לכלל עמך בית ישראל!

התמונות באדיבות גיליון התחדשות:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" • סיפור הבעל שם טוב מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

נהגו אנשי שלומינו חסידי ברסלב לקרוא בכל מוצאי שביעי של פסח את סיפור נסיעת הבעל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *