צור קשר עם הרב ברלנד

"וְטִהַר הַכֹּהֵן אֶת-הַנֶּגַע, טָהוֹר הוּא" • שבת פרשת תזריע בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת תזריע התשפ"ד, זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא מהתפילות השיעורים והסעודות בצל הקודש:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה כחמש דקות לפני הדלקת נרות בשעה 18:26 דקות. והחל בשירת אור זרוע במשך כתשע דקות דקות בחיות גדולה. ולאחריה תפילת מנחה. בסיום תפילת מנחה אמר את סדר ההתקשרות 'מודה אני לפניך ששמת חלקי…' 'הריני מוסר' 'הריני מקשר' מורינו הרב שליט"א אומר מילה במילה וכולם אחריו. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' מזמור אחר מזמור בחיות עם כל האש והברע'ן. לאחר מכן בדיוק בשקיעה ב19:10 החל בנעימות שירת 'לכה דודי' שארכה כארבעים ושתיים דקות. לאחר סיום 'לכה דודי' המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים. לאחר מעריב הרב שליט"א שר את הזמירות לליל שבת שלפני הקידוש שאורכים כחצי שעה. בסיום הזמירות נכנס בשירת 'שבענו מטובך' בחזרה לביתו נאווה קודש בשעה 20:50 לאחר שעתיים ועשרים ושלוש דקות של תפילת מנחה קבלת שבת ערבית וזמירות שבת.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 04:33 לפנות בוקר. הרב אמר ברכות התורה והתחיל את תפילת שחרית כסדרה החל מתיקון חצות – תיקון לאה, זמירות הבוקר, קורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה, האריכות המיוחדת שהייתה היא בשירת 'כי כל פה' כשש דקות וכן הניגון המעורר של 'אין ערוך לך' עוד כחמש דקות לא הייתה אריכות מיוחדת במזמורים השבת. ניתן לציין כי הרב שליט"א את תפילת שמונה עשרה הרב שליט"א עומד סמוך ונראה להנץ החמה. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה לפרשת תזריע שארכה כארבעים דקות. כאשר עולים בזה אחר זה בעלי השמחות והיארצייטים למיניהם כעשרים ויותר עולים, כמו כן הרב שליט"א מעלה לתורה אורחים ומקורבים אל הקודש פנימה. ניתן לציין כי את ההפטרה השבוע קרא בחור בר המצווה נחמן כהן הי"ו. לאחר קריאת התורה של תזריע גלגלו לפרשת הנשיאים הנהוגים לומר בחודש ניסן – נשיא לשבט שמעון.

הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך כחמש בסיום זרעא חיא המשיכו ל'אשרי' והרב שליט"א ניגן 'כי לקח טוב' והכניסו את הספר תורה לארון. בשעה 07:33 עמד הרב שליט"א לתפילת המוספין. לאחר סיום חזרת הש"ץ דמוסף  וסיים את התפילה כסדרה החל מ'קווה אל ה" ועד לאחר 'אנעים זמירות'. לאחר מכן הוסיף לומר בניגון ונעימה את עשרת המזמורים שתיקן רבינו הקדוש לומר – תיקון הכללי. ובסיום קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור במשך כשלוש דקות. לאחר השיעור בשעה 08:03 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר כארבע וחצי שעות בדיוק של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף ושיעור.

דקה לפני השעה 19:00 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש במרפסת ביתו, ומיד אמר קדיש והחל באמירת 'בריך שמיה' ובשירת 'יהא רעווא' במשך כ־5 דקות. לאחר מכן קרא בתורה – מצורע – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד תפילת שמונה עשרה, ובסיום תפילת מנחה של שבת על מקומו במפרסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות. והחל מיד בעריכת השולחן הטהור של סעודה שלישית. כדרכו בקודש החל עם הכזית הראשון בזמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך עשרים ושלוש דקות חוזרים עשרות פעמים על כל הבתים הנוראים של הזמר הטמיר הזה. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כשלוש דקות, לאחר מכן עבר לשירת 'כה אמר זכרתי לך חסד נעוריך' במשך כשתי דקות. יחסית היה נראה כי הרב שליט"א יסיים היום את התפילה מוקדם מהרגיל, כאשר כבר בשעה 20:10 הרב שליט"א מזמן על הכוס עם שבע ברכות לחתן ר' נתן שמעון בנדרסקי הי"ו. אך לאחר ברכת המזון החלו החידושים:

בשעה 20:15 החל בשירת 'למנצח בנגינות' במשך חמש דקות. לאחר מכן במפתיע הרב התחיל שיעור לאחר למעלה מחודש שלא זכינו לשיעור לאחר סעודה שלישית. השיעור היה במשך רבע שעה, הרב שליט"א במפתיע דיבר מעניין תליית המן, ומדוע תלו אותו בפסח ולא בפורים, וסיים את השיעור בכך ש'אנחנו מבקשים מהמן סליחה שלא תלינו אותו בזמן, ועכשיו נתלה אותו בחודש ניסן. ואז הרב החל בשירת 'ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר…'! במשך חצי שעה!! רק היום לאחר המתקפה האיראנית האיומה שהייתה על מדינת ישראל בלילה האחרון, מובן היטיב כי הרב שליט"א המתיק את עניין זה על ידי השירה הנוראה של 'ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר…'!.

לאחר סיום השירה, הרב התחיל בתפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים. לאחר מעריב באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' במשך 20 דקות באריכות גדולה.

לאחר מעריב הרב ערך הבדלה עוד פעם שירת 'ליהודים הייתה אורה…' במשך מספר דקות. לאחר הבדלה מיד נטל הרב את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר רבע שעה של שיעור בספה"ק 'חיי מוהר"ן' דיבר בעיקר מהשיחה על גזירת הגיוס שרבינו אמר שאם היו איתו היה יכול לבטל את הגזירה. והרב במפתיע הוסיף שגם היום יש גזירות נוראות והצדיק על ידי התפילה שלו ממתיק את כל הגזירות, כמובן שלאחר הלילה האחרון אין מה להוסיף. לאחר הזמירות זימן על הכוס עם שבע ברכות להחתן הנ"ל. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:40 לאחר אריכות של שלוש שעות וארבעים דקות שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד סוף מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כתשע שעות וחצי להם זכינו בצל הקודש בשבת תזריע ה' ניסן התשפ"ד.

שבוע טוב וחודש טוב לכלל עמך בית ישראל!

התמונות באדיבות גיליון התחדשות:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *