צור קשר עם הרב ברלנד
הרב מיכאל גול יושב אחרי הרב צנעני בישיבת שובו בנים בני ברק - הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מוסר שיעור

הרב מיכאל גול שליט"א – סיפור ההתקרבות המרגש להגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א חלק 3

החלק השלישי בסיפור ההתקרבות המרגש של הרה"ג הרב מיכאל גול שליט"א, ראש ישיבת 'מגיני ארץ' בירושלים ומתלמידיו הוותיקים והמפורסמים של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

הרב שלום ארוש מושך את אחי ל'שובו בנים'

"כל ההתרחשות הזו גרמה לבקיעים אצל אחי והמשפחה ניצלה זאת בכדי למשוך אותו לשיעור של הרב חשין זצ"ל. מיד אחרי השיעור ניגש אחי אל הרב חשין וסיפר לו על כל מה שקרה, הרב חשין אמר, 'תתרחק מאש, תתרחק מאש'.  באותו ערב הגיע לשם הרב שלום ארוש (אז עדיין שלום ארוש) ואחרי ששמע את דברי הרב חשין לאחי הוא ניגש להתעניין. התפתחה ביניהם שיחה והוא לקח את אחי ל'שובו בנים' כבר באותו הלילה. הם הלכו בלילה לשדה להתבודדות וכשחזרו הוא למד עם אחי את התורה שהרב למד איתם."

"באותה תקופה התקרב גם דרור צנעני ( היום – הרב משה צנעני) ומורינו הרב ברלנד למד איתו את תורה ס"ה מליקוטי מוהר"ן – "ביתי אל תלכי ללקוט בשדה אחר", התורה שמדברת על חשיבות ההתקרבות לצדיק, בעל השדה. והרב שלום שזכר שהתורה הזו תפסה את צנעני, לכן למד עם אחי את התורה הזו. הם למדו כל הלילה, אח"כ אחי התפלל שם שחרית ונשאר איתם כל היום."

עד כאן סוף הדברים שהבאנו בחלק הקודם, מכאן המשך דברי הרב גול.

התוודעות לצדיק האמת

"בערב, כשחזר אחי הביתה, הוא נכנס עם כיפה על הראש וליקוטי מוהר"ן ביד, הייתה לו נקודת אמת שאם הוא האמין בדבר הוא היה מוכן להילחם על כך כנגד כל העולם. הוא סיפר לי שהיה בישיבה של חסידות ברסלב וששם דיברו איתו על מה שאנחנו מדברים כל השנים – 'שיש אחד שהוא מיוחד במינו, צדיק שהוא שולט בכל העולמות'. שאלתי את אחי לשמו, הוא ענה –  'אמרו לי ר' נחמן מברסלב'."

"אני הרי למדתי בבי"ס דתי ושם היה לי ציון 100 בהיסטוריה. את שושלת החסידות מהבעש"ט הכרתי היטב, אבל את שמו של ר' נחמן לא שמעתי מעולם. כנראה ששמרו אותי מלמעלה שההיכרות הראשונה שלי עם ר' נחמן לא תגיע מביה"ס. כשאחי אמר לי את שם הצדיק קבלתי צמרמורת בכל הגוף, נגשתי לארון, הוצאתי כיפה גדולה ושמתי על הראש."

"העלה את מדרגת הצדיק למשנה לאלוקים"

"אמרתי לאחי, אריה צריך לעיין באינצ' ולברר מי זה הצדיק הזה. היו שם (באינצ' מכלל לילדים) לשונות טובים על ר' נחמן, אני זוכר עד היום שהיה כתוב שהוא העלה את מדרגת הצדיק למשנה לאלוקים."

"התיישבנו ללמוד ליקוטי מוהר"ן, אני זוכר שבשלוש לפנות בוקר אימא קמה וראתה אותנו יושבים רכונים על הספר עם כיפה על הראש. היא הופתעה, הרי רק אתמול אי אפשר היה לדבר איתנו מהיהדות, לדוגמה, הרבנית של השכונה, אשתו של הרה"צ יהודה זרחיה סגל זצ"ל באה לשכנע אותנו. כשהיא יצאה היא אמרה להורים שלנו שאין מה לדבר איתם, אך הרב סגל אמר לאימי, 'אל תדאגי את עוד תרווי הרבה נחת מהילדים שלך'."

"הרס"ר שאל מה זה הזיפים"

"כשאימא ראתה אותנו לומדים היא פרצה בבכי, ובהתרגשות היא חזרה לישון. כבר בבוקר ביקשתי ממנה שתקנה לי ציצית, ובנוסף לזה לא התגלחתי, למרות שהלכתי לבסיס. במסדר הבוקר אמרתי לרס"ר שאני חוזר בתשובה. בשבילו זה נשמע כבדיחה, הרי רק אתמול בהפסקת הצהריים שיחקנו יחד כדורגל ועתה אני מספר שאני חוזר בתשובה. הסרתי את הכומתה והוא ראה כיפה גדולה על הראש. אמר, 'תיכף תגיד לי שתגדל גם פיאות'. גם אגדל פיאות!"

מגיע לישיבת שובו בנים

"בצהריים כבר לקחתי אוטובוס לבני ברק, ולפי ההסבר של אחי התחלתי לחפש את ישיבת שובו בנים. אני זוכר שהיה זה יום חמישי, וכשנכנסתי הרב שמעון טייכנר היה באמצע השיעור שבן מנחה למעריב בשיחות הר"ן. כשנכנסתי הוא היה בדיוק במילים המדברים על, 'יוחנן כהן גדול – אל תאמין בעצמך עד יום מותך'. אני זוכר שבשבע ברכות שלי אמרתי את הדברים ששמעתי ממנו ביום הראשון שלי בישיבה."

"הם הלכו לישון אחרי ערבית (משום שהיו קמים בחצות ליל) ואילו אני נסעתי לביתי, אבל כבר באותו היום ספרתי למי שפגש אותי שאני לומד בישיבת שובו בנים. עד אז הייתי בסביבה שבה מנהל ביה"ס שלי היה מתפלל שמונה עשרה במשך שלושת רבעי דקה, ואילו המדריכים דקה וחצי."

המשך יבוא בעז"ה

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *