צור קשר עם הרב ברלנד

"כל העניין זה מסירות נפש" – החבורה הקדושה של בחורי קהילת שובו בנים עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בנר חמישי של חנוכה נערכה חבורת בני הנעורים לעבודת ה' שע"י קהילת קודש שובו בנים דחסידי ברסלב ע"ש רבינו מוהר"ן מברסלב ובנשיאות מורינו כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. כנהוג בחבורות הקדושות, הרב ברלנד שליט"א זימר עם הבחורים את ניגוני ההתעוררות ואח"כ מסר את דברי קודשו המיוחדים לחג החנוכה.

"[*] ימים לפני יום הכיפורים נמחלים כל העוונות, העיקר שהאדם לא יעשה עוונות חדשים. ה' יכול למחול, לשם אין בעיה למחול, העיקר שהאדם יקבל נשמה חדשה בה הוא לא יהיה מסוגל לעשות עברות, לא מסוגל לגנוב, לא מסוגל לרצוח. "לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי" (תהילים נא יב), כל העניין של חנוכה שבחנוכת הבית בנו את ביהמ"ק מחדש, למרות שהם לא היו מחויבים להילחם על ביהמ"ק, אין כזה חיוב. לא מחוייבים לבטל את המסגדים בשביל ביהמ"ק, אבל הראשונים עשו לפנים משורת הדין. המהדרין מהמהדרין, כי כל העניין של חנוכה זה המסירות נפש."

"מסירות נפש זה כשלא חייבים מצד הדין, מסירות נפש כשאדם יושב ולומד כל הלילה, הוא לא חייב מצד הדין, אבל הוא מקריב קרבן לה', הוא עוקד את עצמו לה'. כל העניין של חנוכה מסביר הזהר (שלח לך קעג ע"מ ב) שהעולם עומד רק על אלא שעוקדים את עצמם על קידוש ה'. לא אלא שלומדים מתוך רפיון, או שלומדים כי אבא אמר, או כי הוא כבר התרגל ללמוד, כל מה שלומדים זה מתוך מסירות נפש."

"חנוכה זה המסירות נפש של החשמונאים, של המכבים. מתתיהו היה ניצוץ ממשיח בן דוד."

כל מראות הקודש מהחבורה הקדושה עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *