צור קשר עם הרב ברלנד

הטעימני טעם שבת בכח הצדיק האמת – סעודת ליל שבת על שולחנו הטהור של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א בשבת ההתאחדות לחבורת 'פאר בני הנעורים'

קרוב לשעתיים של זמירות שבת ○ תקציר מתוך השיעור בשולחנו הטהור ○ שי מיוחד לבחורי החבורה

זכו חבורת 'פאר בני הנעורים' – בחורי הישיבות הגדולות בקהילתנו הקדושה להכנס לסעודת ליל שבת – חיי שרה, במעון הקודש – אצל מורינו הרב שליט"א בביתו נאווה קודש.
הסעודה התקיימה לרגל שמחת השבת קאפלוט'ש לנכדו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – כמר אברהם רובינשטיין הי"ו. נסקר בפני הקוראים את סעודת ליל שבת בביתו נאווה קודש יחד עם מורינו הרב שליט"א.
לאחר תפילת מעריב של ליל שבת קודש, כארבעים מבחורי החבורה עלו למעון קודשו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א והתיישבו סביב שולחנו הטהור, כשהם מצפים בהתרגשות ובדריכות לכניסתו. בשעה 8:45 מורינו הרב שליט"א הופיע הדור בלבושו עם הקפוטה והכיפה הלבנה ומראהו כמלאך ה' צבאות, ומיד החל באמירת 'ויכולו השמים' קידוש ליל שבת בניגון המיוחד של מורינו הרב, לאחר הקידוש מורינו הרב שליט"א נטל את ידיו לסעודה. ומיד לאחר הכזית הראשון כמנהגו בקודש החל בזמירת 'אתקינו', 'אזמר בשבחין…' כל הבחורים שרים בהתרגשות ובהתעוררות. כאשר בזמירות מורינו הרב שליט"א מאריך בקטעים 'שומרי מצוותיה…' בניגון שוב ושוב מסמן בידו, לאחר סיום הזמירות מורינו הרב שליט"א החל בשירת 'יה ריבון…' בניגון באבוב כדרכו בקודש, ולאחר מכן כשרצה לחזור על הקטע 'רברבין' החלו בניגון המעורר של פיטסבורג וכך במשך ארבעים וחמש מורינו הרב סימן בידו שוב ושוב לחזור על הקטע. לאחר מכן החלו בשירת 'יה אכסוף…' ובקטע 'ויהיו רחמיך מתגוללים…' מורינו הרב שליט"א חזר על הניגון למעלה מחצי שעה! רק על המילים "ויהיו רחמיך מתגוללים על עם קודשך" כל הבחורים שרים בדבקות עצומה יחד עם מורינו הרב שוב ושוב בהתעוררות מחודשת כל פעם מחדש, איי נועם שבת אמיתי!! לאחר למעלה מחצי שעה מורינו הרב סימן בידו והמשיכו בשירה הקדושה של רבי אהרן מקרלין ולאחר הבית של "השבת נועם הנשמות" חזרו כמנהגו של מורינו הרב שליט"א בניגון ויז'ניץ במשך מספר דקות.

לאחר למעלה משעתיים של ניגונים וזמירות שבת, מורינו הרב שליט"א החל באמירת דברי תורה על שולחנו הטהור, כשהוא מדבר בעיקר מעניין הפרשה – חיי שרה על אליעזר שלמרות הקושיות שהיו לו על אברהם הלך לחפש אשה ליצחק, ודיבר מתורה מ"ו על כך שקשיא זה ראשי תיבות "שמע ה' קולי אקרא". בהמשך השיעור דיבר מנושאים רבים בהם שמירת עיניים, קימה בבוקר מוקדם, להזהר בכשרות המאכלים, וכן דיבר מעניין מכירת יוסף.

לאחר השיעור מורינו הרב שליט"א החל בשירת 'צור משלו אכלנו' וזימן בברכת המזון. כשבסיום ברכת המזון מורינו הרב שליט"א חילק שי מיוחד לבחורי החבורה – סידור מהודר כריכת עור עם הטבעה של חבורת 'פאר בני הנעורים'. רק בשעה 11:15 הבחורים יצאו ממעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לביתם להשכים קום לתפילת שחרית של שבת קודש בחיות עכשיו הם באמת זכו לטעום טעם שבת קודש.

השי שקיבלו הבחורים ממורינו הרב שליט"א בשבת התאחדות
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *