צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לאברכים מישיבת חוט של חסד במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כולל 'חוט של חסד' ○ תקציר מתוך השיעור

ישיבת חוט של חסד כידוע לכל הוקמה על ידי הרה"ח ר' שלום ארוש שליט"א בהוראתו הישירה של מורו ורבו – הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א, הישיבה ברבבות השנים הפכה גם לכולל לאברכים. חלק מאותם אברכים הלומדים בכולל 'חוט של חסד' זכו להכנס אל הקודש פנימה לשיעור במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

בתחילת השיעור מורינו הרב שליט"א דיבר ממסירות הנפש של בחורי הישיבות לפני מאה שנה ללמוד בישיבות ולישון ולאכול בבתי העירה השונים. לאחר מכן דיבר מענינא דיומא על הפיגועים שנעשו בימים האחרונים ממעלות קדושים וטהורים – מהבחור הקדוש אריה שצ'ופק הי"ד שהתעקש ללכת לישיבה למרות שלא הרגיש טוב, וכן ביקש להתפלל לרפואת הפצועים בשיעור. לאחר מכן דיבר מכך שאברהם אבינו רצה להשרף ולא הבין מדוע האש באור כשדים לא שרפה אותו, לאחר מכן דיבר מפרשה השבוע – ויצא שרחל ויתרה על הסימנים ללאה, שזה נגד כל שכל וכל היגיון. וכן דיבר מכך שאליעזר למרות הקושיות על אברהם הלך לחפש ליצחק אשה. וכן דיבר באגדה מתוך הגמרא בסנהדרין על ירבעם המלך.

בהמשך השיעור דיבר בעיון התורה בסוגיא האם בעניין שידוכים יש כיבוד אב ואם או לא, והביא את דעות האחרונים שהכלה פטורה מענין של כיבוד הורים, ולאחר מכן אמר שאדם צריך ללמוד גמרא ואם לא אינו נקרא איש, כמובא שם בספרו של החסד לאברהם. ועבר מנושא זה לסיפור של בתו של כלבא שבוע שויתרה על הכל למען רבי עקיבא. בסיום השיעור דיבר מתורה ב' מעניין נוקבא דפרדשקא, והביא את האר"י הקדוש בשער הליקוטים שעניין נוקבא דפרדשקא מרים ויוכבד המשיכו חיים לכל הששים ריבוא כמו שכתוב "ותחיינה את הילדים", והם נשמות רחל ולאה שזכו להביא לעולם את שתים עשרה השבטים. לאחר חמישים דקות של שיעור מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א אמר קדיש ויצא לתפילת מעריב ברוב עם כבכל ערב ממרפסת ביתו.

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור לחוט של חסד
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *