צור קשר עם הרב ברלנד

סיום סדר לימוד ב'חפץ חיים' שע"י מפעל התורה

סיום לימוד חפץ חיים על ידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ○ שיעור לנבחנים במעונו של מורינו הרב שליט"א

לפני כחצי שנה יצא מפעל התורה שע"י קהילתנו הקדושה במבצע לחיזוק הלימוד שמירת הלשון בספר הקדוש 'חפץ חיים' מהכהן הגדול מראדין, הלימוד התקיים לפי הספר המחולק ללימוד יומי, בשילוב מבחנים לחידוד הלימוד.
אלו שזכו להבחן נכנסו אמש ליל י' תמוז אל הקודש פנימה לשיעור ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במעונו. השיעור התקיים לפני תפילת מעריב, לפניכם תקציר מתוך השיעור שמסר מורינו הרב שליט"א:
רוב השיעור מורינו הרב שליט"א עסק בעניין מלחמת דוד וגליית, כאשר בחלק הראשון התרכז מורינו הרב שליט"א בגבורתו של דוד שלא רצה לקחת שום חרב ולא מגן, לאחר מכן נכנס לסוגיא בעיון התורה העוסקת בקידושי דוד את מירב, היות ושאול אמר שמי שיהרוג את גלית יקבל את בתו, וכיצד היה יכול לקדש בכך שהרג גוי. ועסק בתשובת המהרי"ט בעניין והביא אף את דברי הקצות החושן ועוד ספרי ראשונים ואחרונים בעניין זה. כמו"כ עסק מורינו הרב בקושיא כיצד דוד היה יכול לקדש שני אחיות. מלבד עניין זה מורינו הרב שליט"א דיבר בנושאים נוספים בשיעור ביניהם עסק בעניין של אשת לפידות, ואמר שקראו לה אשת לפידות מכיוון שנרה לא היה כבה לעולם. מורינו הרב אף עסק בעניין חשיבות בן בכור לזכות לפדיון הבן וכו'
לאחר כארבעים דקות של שיעור מורינו הרב שליט"א ערך את הסיום על הספר 'חפץ חיים', כשהוא קורא את ההלכה האחרונה בספר הקדוש, תוך כדי מורינו הרב שליט"א עורר על עניין שמירת הלשון.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *