צור קשר עם הרב ברלנד

בוערת אש • תמלול השיעור מהילולת מוהרנ"ת התשע"ה אשר מנהמת ליבו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם שיעור שנמסר על ידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בהילולת מוהרנ"ת בשנת התשע"ה

שיעור זה נאמר על ידי מורינו הרב בליל חמישי עשרה בטבת תשע"ה, ונאמר בשידור חי לארץ ישראל בזמן שהותו באמסטערדם שבהולנד. שיעור זה אי אפשר לומר עליו שנאמר, כיון שלא נאמר אלא נזעק ונשאג מנהמת לבו של מורינו הרב, ואי אפשר לתאר הבערה שאחזה במורינו הרב באומרו שיעור נורא זה, ממש פניו האדימו ובער בערה נוראית ושאג כל מילה ומילה משיעור זה עד כלות הנפש . כמה שעות אחר אמירת שיעור זה, ליבו של מורינו הרב הפסיק לפעום מהמאמץ העילאי שהתאמץ במהלך מסירת שיעור נורא זה, וחטף התקף לב, כשבאו להוביל את מורינו הרב לבית החולים ראו שאי אפשר להוציא את האלונקה דרך המעלית, והביאו מנוף וקשרו אליו את האלונקה והוציאו מהחלון הגדול שבסלון את מורינו הרב לאמבולנס שחיכה למטה, ומשם נלקח לבית חולים המשוכלל ביותר בהולנד, שנקרא 'פוו', שם השתילו בליבו קוצב לב, לצערינו הרב בשבת בבוקר, יום וחצי אחר שנותח בליבו, בגילו המבוגר, בית החולים הודיע שמורינו הרב צריך להתפנות מיד, בלי שם סיבה, ועם כל זאת מורינו הרב במסירות נפשו העילאית במוצאי שבת נסע לסדר חופה וקידושין לאחד מאנ"ש, ושם בירך וקרא את הכתובת בהתלהבות כימים ימימה. אחר כך, מורינו הרב סיפר, שבשעה שמיטתו הייתה קשורה למנוף והתנודדה באויר בא מלאך המוות, ומורינו הרב נלחם עמו וניצחו, ונשאר עמנו.

ובכך לא נגמרה התלאה על שיעור זה, שאחר שנאמר עד כלות הנפש, חיפשו כמה וכמה אנשים את ההקלטה של שיעור נורא זה ולא מצאו, ובמשך 8 שנים לא נודע שקיים הקלטה של שיעור נורא זה, עד שבעזר ה' לפני שנה נמצא ההקלטה בהיסח הדעת, ובמשך השנה האחרונה נכתב ונערך.

תודה מיוחדת למכון 'שביבי אור' על מסירת השיעור. להורדת תמלול השיעור:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *