צור קשר עם הרב ברלנד

"וַיַּעַל מֹשֶׁה אֶל הַר הָאֱלֹהִים" • שבת פרשת משפטים ראש חודש אדר־א' בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

"משנכנס אדר מרבים בשמחה" שבת פרשת משפטים ראש חודש אדר־א' התשפ"ד במחיצת הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א ○ סיקור ותיעוד

בחסדיו העצומים גם בשבת זו פרשת משפטים – שבת "נעשה ונשמע", שבת ראש חודש אדר־א'. זכינו לשבת גדושה בתפילות שיעורים ניגונים וזמירות. אשר הגיעו ביחד לכאחת עשרה וחצי שעות במחיצתו של מורינו הרב שליט"א.
בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה דקות ספורות קודם זמן הדלקת נרות (16:41) תפילת מנחה ארכה כחצי שעה. אחר החל הרב בקבלת שבת, כאשר 'לכה דודי' שאורך כעשרים וחמש דקות מושר יחד עם מורינו הרב שליט"א והציבור בנועם השבת שאין כמוהו. עם סיום קבלת שבת אשר היה מקוצר מכל שבוע אך עדיין באריכות. המשיך הרב את התפילה כסדרה,
ערבית עם כל הניגונים. לפני זמירות ליל שבת הרב קרא את התפילה למולד שחל בליל שבת קודש כפי שפירסמנו אותה כאן. ולאחר שעתיים ועשרים נכנס בחזרה לביתו נאווה קודש בשעה 19:01.

בבוקר יום השבת – ראש חודש אדר־א' הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 4:47, כשתפילת שחרית אורכת כשעתיים החל מתיקון חצות וזמירות הבוקר, קורבנות ופסוקי דזמרה בחיות גדולה. כל הניגונים בהתלהבות. השבת נועם הנשמות! את תפילת השמונה עשרה הרב שליט"א עומד בדקה של הנץ בשעה 7:00 כשעתים לאחר שהתחילה התפילה. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א בירך על ההלל ובקול נעים גילה ורנן החל בשירת ההלל בהתרגשות רבה, יש לציין כי זה למעלה מארבעה חודשים מהיום הנורא חג שמיני עצרת – שמחת תורה התשפ"ד, שלא זכינו להלל במחיצתו של מורינו הרב שליט"א. הניגונים זורמים בזה אחר זה, כנחל המשתפך עיתים זורם עיתים שוצף בקול רעש תופים ומחולות. בלטה מכל שירת "בצאת ישראל ממצרים" אשר ארכה כרבע שעה. וכן שאר הניגונים ב'הודו לה'…' וב'אנא ה'…', ההלל ארך כארבעים ושלוש דקות.

לאחר סיום ההלל הרב מסר שיעור כעשר דקות. עם סיום השיעור מורינו הרב שליט"א החל בקריאת התורה, כאשר עולים בזה אחר זה בעלי השמחות והיארצייטים למיניהם וכן הרב שליט"א קרא למספר מוזמנים חלקם מחוץ לעיר שזכו להגיע לשבת ראש חודש בצילו של הצדיק. לאחר קריאת פרשת משפטים הרב ערך את מפטיר ראש חודש בספר תורה השני בו עלה בחור בר מצווה אשר השלים גם את ההפטרה של שבת ראש חודש "כה אמר ה' השמים כסאי…" בקול רם נהיר וצלול.

עם סיום יקום פורקן ושירת 'זרעא חיא וקיימא…' לתפילת המוספין של שבת ראש חודש 'אתה יצרת עולמך מקדם…'. לאחר תפילת מוסף המשיך הרב שליט"א את התפילה כסדרה כל סיום התפילה כסדרה החל מ'קווה אל ה" עד לאחר 'עלינו לשבח'. לאחר התפילה קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, וכאן ארע דבר מעניין, בדרך כלל כידוע מורינו הרב שליט"א מוסר שיעור בקידושא רבה, אך כאן הרב שליט"א החל לומר "שבת פרשת נעשה ונשמע…, כולם יצעקו נעשה ונשמע…" וכך כולם שאגו "נעשה ונשמע", לאחר מכן הרב אמר את כל קבלת עול מלכות שמים – שמע ישראל, ברוך שם, ה' מלך, ה' הוא האלוקים, וסיים עם קדיש. בשעה 09:04 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר ארבע ורבע שעות של תפילה.

"שבת מעין עולם הבא" עוד כעשרים דקות קודם השקיעה נכנס הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש, לאחריה התקיים השולחן הטהור עם עריכת שלוש סעודות, במשך דקות ארוכות חילק הרב שליט"א שיריים. לאחר מכן החל בזמירות סעודה שלישית כדרכו בקודש כעשרים דקות שלאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך כעשר דקות. הרב התרומם מכסאו ובעמידה החל במסירת שיעור ראשון, במשך כעשרים דקות את השיעור הרב סיים כמו בבוקר עם שאגת 'נעשה ונשמע' וקבלת עול מלכות שמים. והחל בשירת "כה אמר ה' מצא חן במדבר" במשך כשעה ורבע (!).
בסיום השירה הרב שליט"א זימן על הכוס והחל שוב במסירת שיעור, הפעם השיעור השבועי בספר 'פלא יועץ' בערך המעורר מקדושת האדם במשך כחמש דקות. לפני תפילת ערבית שרו 'למנצח בנגינות' במשך כעשרים דקות, ואז הרב החל שיעור נוסף במשך חצי שעה (!). לאחר סיום השיעור הרב שב לשיר 'למנצח בנגינות' עוד כחצי שעה! לאחר רק כשעה וחצי מברכת המזון של סעודה שלישית, הרב התחיל תפילת ערבית של מוצאי השבת בשירה ובניגונים. לאחר מעריב הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…'. לאחר הבדלה הרב נטל את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. שרו את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת, לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור בספה"ק 'חיי מוהר"ן' על ר' שמואל אייזיק שידע את התורה בליקוטי מוהר"ן, עוד לפני שרבינו מסר את התורה. לאחר הזמירות ברכת המזון, ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:06 לאחר חמש שעות (!) בדיוק שזכינו להיות יחד עמו, וביחד כאמור כ11 שעות להם זכינו בצל הקודש
בשבת ראש חודש אדר־א' פרשת משפטים התשפ"ד.

שבוע טוב וחודש טוב ושמח לכלל עמך בית ישראל!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *