צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לחסידי ברסלב מודיעין עילית במעון קודשו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום שני ליל ד' אדר־א' נכנסו קהילת חסידי ברסלב מודיעין עילית לשיעור במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

לפניכם תקציר מתוך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין סיפור מגילת אסתר. והרחיב רבות בסיפור המגילה עוד הוסיף מדרשים וחידושים רבים. תוך כדי הדברים הקריא מתוך הבן איש חי על מגילת אסתר על גדולת הפאות של מרדכי, וכמובא שם שהדבר שהכעיס את המן יותר מכל היה זה שיש למרדכי פאות עבות וגסות, ודיבר בחשיבות הפאות של האדם היהודי.
לאחר דברים אלו דיבר מנושאים נוספים בהם; גדולת נחשון בן עמינדב שקפץ לים ואמר שזכה בזכות זה שדוד המלך יהיה מצאצאיו, כמובא בסוף מגילת רות (ד' י"ח) בתולדות פרץ – נחשון – דוד.
מעניין לעניין הביא את הפסוק "שם בנימין צעיר רודם שרי יהודה רגמתם" ששבט בנימין קפצו לים סוף אחרי נחשון בן עמינדב אך לפני סדר השבטים, ובשל כך רגמו אותם שבט יהודה באבנים כמובא; "שרי יהודה רגמתם". ובזכות שקיבלו שבט בנימין את הביזיונות באהבה, וכן בנימין בן יעקב במצרים בסיפור כוסו של יוסף, זכו שביהמ"ק יהיה בחלקם. לאחר מכן דיבר בגדולת השירים והריקודים והזכיר את דברי רבי נתן על חשיבות ריבוי המחאת כף וריקודים בעיקר בחודש אדר – חודש השמחה.
בהמשך השיעור סיפר רבות מהנסיעות לאומן הראשונות בתקופת מסך הברזל, וכיצד בנו ר' נחמן הצליח להגיע בניסים כנגד כל הסיכויים לאומן.
לקראת סוף השיעור חיזק מעניין התפילה וההתבודדות, והביא את הדיבור המובא בספר שיח שרפי קודש, ובכוכבי אור כי סיפרו למוהרנ"ת זיע"א על למדן שיודע אלף דפי גמרא בעל פה, השיב רבי נתן; "תלמידי ר' עוזר יכול לומר אלף פעם ריבונו של עולם"!.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *