צור קשר עם הרב ברלנד

כִּי קָרַן עוֹר פְּנֵי מֹשֶׁה • שבת פרשת כי־תשא בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת זו – פרשת כי־תשא התשפ"ד זכינו לשבת מרוממת ומלאה וארוכה כפי שלא היו שבתות רבות. בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה בשעה 17:21 והחל בשירת אור זרוע במשך כ14 דקות, ולאחריה תפילת מנחה, בסיום תפילת מנחה סדר ההתקשרות עפ"י הנוסח שחיבר מורינו הרב שליט"א. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' וכל המזמורים. 'לכה דודי' ארך כשעה תמימה מושר יחד עם מורינו הרב שליט"א והציבור בחיות ובהתלהבות שאין כמוהו. לאחר מכן המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים. לפני שנכנס לביתו אמר כדרכו בקודש את זמירות ליל שבת, בסיום שעתיים וחמישים של תפילת ליל שבת נכנס בחזרה לביתו נאווה קודש בשעה 20:51.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 4:55 מעט מאוחר מהרגיל, כשתפילת שחרית אורכת קרוב לשעתיים וחצי החל מתיקון חצות וזמירות הבוקר, קורבנות ופסוקי דזמרה בחיות גדולה. כל הניגונים בהתלהבות. בשבת זו בלטו השירים בהם הרב האריך יתר מהרגיל; שירת 'כי כל פה לך יודה' בנשמת כל חי האריך בהודיה כעשר דקות בחיות עצומה, ולאחר מכן בברכות שמע – 'יוצר אור' בקטע 'אין ערוך לך…' הרב חזר בהתעוררות רבה על הניגון המעורר כל לב יהודי במשך כעשרים דקות!! שוב ושוב עם כל הציבור. שמונה עשרה הרב שליט"א עומד רק בשעה 7:10 – כשעה לאחר הנץ החמה. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה שארכה למעלה מחמישים דקות, כאשר עולים בזה אחר זה בעלי השמחות והיארצייטים למיניהם למעלה מעשרים וחמש עולים, ניתן לציין כי בשבת זו חזר הרב שליט"א פעמים רבות לעליית חמישי ושישי, כמו"כ הרב נתן שמות לשלושה אבות מאושרים לתינוקות בשם אסתר ע"ש אסתר המלכה.

לאחר קריאת התורה הרב שר 'זרעא חיא וקיימא…' במשך כ־5 דקות, ועמד הרב שליט"א לתפילת מוסף בשעה 08:20. לאחר תפילת מוסף המשיך הרב שליט"א את התפילה כסדרה כל סיום התפילה כסדרה החל מ'קווה אל ה" עד לאחר 'אדון עולם'. לאחר סיום התפילה קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור בו דיבר על פרשת כי־תשא ועל חטא העגל שהשטן הראה לעם ישראל את מיטת משה רבינו בשמיים וכולם חשבו שמשה מת, והרב אמר בתוקף כי הצדיק לעולם לא מת, הצדיק הוא חי וקיים!. בשעה 08:40 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר שלוש וארבעים וחמש דקות של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף ושיעור.

בשעה 17:30 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש, המיוחד בשבת זו שתפילת מנחה ארכה כשעה תמימה!! הרב נכנס והחל בשירת 'ברוך הוא' במשך כ־42 דקות בחיות גדולה. לאחר מכן קריאת התורה – ויקהל, שלושה קרואים. ושמונה עשרה. בסיום תפילת מנחה של שבת יש לומר הארוכה ביותר שהיה בזמן האחרון. הרב שליט"א ירד לחדרו ליטול את ידיו לשלוש סעודה. וכעבור שבע דקות נכנס לעריכת השולחן הטהור של סעודה שלישית. במשך מספר דקות חילק הרב שליט"א שיריים מיני פירות ומתיקה. לאחר מכן החל בזמירות סעודה שלישית כדרכו בקודש כעשרים דקות לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך כשעה שלמה כאשר שוב ושוב חוזר על הוא הקטע המעורר 'רברבין עובדך ותקיפין… מכיך רמיא וזקיף כפיפין'!!. בסיום השירה הרב שליט"א זימן על הכוס יחד עם שבע ברכות לחתן החשוב יוסף קארו הי"ו. לאחר השבע ברכות החל במסירת השיעור השבועי בספר 'פלא יועץ' בערך המעורר מקדושת האדם במשך כ־8 דקות. לאחר השיעור הרב התחיל ואם לא די היה באריכות שהייתה כעת אזי לפני תפילת ערבית של מוצאי השבת הרב האריך בשירת 'למנצח בנגינות' במשך ארבעים וחמש דקות נוספים!. לאחר מעריב הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…'. לאחר הבדלה הרב נטל את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א עם כל אנ"ש שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת תוך שהוא מחלק שיריים ומברך את הבאים על שולחנו הטהור. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור בספה"ק 'חיי מוהר"ן'. לאחר הזמירות זימן על הכוס יחד עם שבע ברכות לחתן הנ"ל. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:08 לאחר שלוש שעות וארבעים וחמש דקות שזכינו להיות יחד עמו מתפילת מנחה.
סה"כ כל השבת כאחת עשרה וחצי שעות, להם זכינו בצל הקודש
בשבת כי־תשא כ"ב אדר־א' התשפ"ד.

שבוע טוב לכלל עמך בית ישראל!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

סיפור הבעל שם טוב מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • "לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ"

נהגו אנשי שלומינו חסידי ברסלב לקרוא בכל מוצאי שביעי של פסח את סיפור נסיעת הבעל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *