צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי שכונת רמות במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

שובו בנים בשכונות רמות ○ תקציר מתוך השיעור

גם בשכונת רמות בירושלים ישנה קבוצה גדולה של תלמידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, בעבר אף היו מנינים במקום בניגונים של מורינו הרב שליט"א, ומידי שבת ישנם העושים את כל הדרך הארוכה כארבעים וחמש דקות הליכה ומעלה, להתפלל יחד עם מורינו הרב שליט"א את תפילות השבת.

ביום שני ליל ט"ו תמוז נכנסו כארבעים מאנשי שלומינו המתגוררים בשכונת רמות, אל הקודש פנימה לשיעור מיוחד ממורינו הרב שליט"א, נסקר בפניכם את תקציר דברי אלוקים חיים – דיבוריו של מורינו הרב שליט"א שנאמרו במהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א עם עניין פרשת פנחס שכיצד יתכן שנעלמה ממשה הלכה, אחרי שידע את כל מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש? אז כיצד נעלמה ממנו ההלכה? אלא הסביר מורינו הרב שהיות ונפטרו עשרים וארבע אלף איש בשניה אחת, אז הוא התבלבל לרגע, ובאותו רגע לקח פנחס את המצוה הזו להרוג את הרשעים.

הרב דיבר גם בעניין הברית של אברהם שמל את כל חברון בפרהסיה, והפשט של ממרא נתן לו עצה על המילה, שאחרי שאשכול וענר נפטרו מהברית, אז כולם פחדו לעשות זאת, וזה העצה של ממרא שהוא נעמד בגבורה ואמר לאברהם 'תמול אותי אני לא מפחד'.

הרב אף דיבר מעניין פרשת קרח ומכך שאון בן פלת ניצל בזכות אשתו, והביא את ר' נתן בליקוטי הלכות שקרח לא נבלע באדמה בתור עונש, אלא בגלל מציאות, כשאדם חוטא אז הוא נהיה כ"כ כבד שהאדמה לא יכולה לסבול אותו. אבל כשאדם מאמין בצדיק אז הצדיק נושא אותו מעל האדמה שלא יבלע, אבל ברגע שאדם חולק על הצדיק אז הצדיק כבר לא נושא אותו, אז מרוב הכובד של העוונות אז הוא נבלע באדמה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *