צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי באר שבע במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בירת הנגב 'באר שבע' זכתה כי בעירה ישנם מספר בתי כנסיות של אנשי הצדיק, ובפרטם תלמידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א המתפללים בבית הכנסת 'ברסלב – שובו בנים' בשכונת רמות בבאר שבע. אותם מתפללי בית הכנסת זכו להכנס ביום שני השבוע ליל ח' כסליו לשיעור מפי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במעונו

לפניכם תקציר מעט מזעיר מהנושאים עליהם דיבר מורינו הרב שליט"א במהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין פרשת השבוע המדברת איך לא, "ויצא יעקב מבאר שבע", ועל המעלה של העיר באר שבע שהייתה עיר האבות, ובה היה את חלומו של יעקב עם הסולם בו מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו, ואמר על "ראשו מגיע השמימה" שצריך לדעת שהראש של יעקב (של הצדיק) הוא לא בעולם הזה בכלל, והצדיק לא קשור לעולם הזה בכלל!. לאחר מכן דיבר ממהלך הגאולה ומהמדרשים המובאים על עניין תהליך הגאולה, והזכיר את דברי החסד לאברהם שבסוף ישארו רק 7000 אנשים שיזכו להחזיק באמונה והם אלו שיקבלו את פני משיח צדקינו בקרוב בימינו אמן.

במרבית מהשיעור עסק במחלוקות בין הרמב"ם לרמב"ן ביניהם; מאיזה דין נהרגו אנשי שכם, האם עוף נחשב בשר או לא. בתוך הדברים עסק וחיזק בנושאים נוספים ביניהם בעניין הריקודים ואמר שהיו צריכים דייקא להמשיך את ההקפות במוצאי שמחת תורה, כי הריקודים ממתיקים את כל הדינים, ואמר אף שההקפות הם נגד ההתקפות, ואם אין הקפות יש התקפות. מורינו הרב שליט"א סיפר על מעשי ניסים רבים שארעו בקיבוצים בשמחת תורה על האשה שניצלה בזכות שהחזיקה חת"ת, על הבחור מהמסיבה שאמר במשך שעות רבות 'נ נח', כמו כן על אחד מתלמידי מורינו הרב שליט"א המתגורר בישוב יכיני שזכה להנצל בזכות ששמע להוראתו של מורינו הרב להגיע בשמחת תורה, ואף סיפר את נס ההצלה של 'רחל מאופקים'. בתוך הדברים הזכיר את מעלתם של הנופלים על קידוש ה' שאין בריה יכולה לעמוד במחיצתם.

לאחר דברים אלו חזר לשאלת הרמב"ן שאם זה היה נכון להרוג את אנשי שכם מדוע יעקב אבינו לא הלך להלחם בעצמו! בכדי לשחרר את דינה בתו? וענה שמכיוון שקיבלו על עצמם תחומין וכבר קיבלו את דעתו של יעקב אבינו היה אסור להרוג אותם.

לקראת סוף השיעור עסק בשלום בית ואמר שחוץ מלעבור עבירות כגון לנסוע בשבת וכו' על כל דבר שהאשה מבקשת חייבים להקשיב לה. ואדם צריך לדעת כיצד לפייס את אשתו. בחיזוק זה סיים את השיעור לאחר כארבעים דקות של דברי תורה אגדה חיזוקים והתעוררות.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *